شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیواکنش به دوپینگ وزنه بردار جوان: شاید مکملش آلوده بوده است

واکنش به دوپینگ وزنه بردار جوان: شاید مکملش آلوده بوده است


مربی ادواری تیم ملی وزنه برداری جوانان گفت: از مثبت شدن تست دوپینگ حسینی شوکه هستیم و ممکن است پودر مکملی که خودش استفاده کرده آلوده بوده باشد و این تنها چیزی است که به ذهن من می رسد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، شاهو جوانمردی که به عنوان مربی ادواری در تیم ملی وزنه برداری جوانان حضور داشت و همراه تیم به مسابقات قهرمانی جوانان جهان فیجی رفت در گفتگو با ایسنا درباره مثبت شدن تست دوپینگ محمد حسینی بیان کرد: این اتفاق خود  ما را هم شوکه کرد زیرا محمد حسینی ساده تر از این حرف ها است که بخواهد کار غیر قانونی انجام دهد. ما قبل از اعزام هر ماه یک مرحله آزمایش دوپینگ از تمام نفرات تیم می گرفتیم و این قانون فدراسیون بود که تا قبل از اعزام به مسابقه هر ماه از ورزشکاران تست دوپینگ گرفته شود اما اینکه حالا تست دوپینگ این وزنه بردار مثبت شده ما هم در شوک هستیم که داستان چه چیزی است.

او ادامه داد: نکته دیگر ماده ای که در تست دوپینگ او اعلام شده چیزی است که حتی ورزشکاران مبتدی هم می دانند قابل استفاده نیست چه برسد به ورزشکار حرفه ای.  تنها چیزی که به ذهن من می رسد و با خودش هم صحبت کردم  امکان دارد پودر مکملی که خودش استفاده کرده آلود بوده باشد. اگر پودرهای تیم ملی مشکلی داشت باید تست همه مثبت می شد و مکمل‌های تیم ملی مشکلی نداشت. از این رو ممکن است پودری که شخصی استفاده کرده آلوده باشد.

جوانمردی در پاسخ به این پرسش که قرار است اعتراض انجام شود یا خیر، تصریح کرد: باید فدراسیون تعیین کند. ما به فدراسیون می رویم و صحبت های اولیه را انجام میدهیم. همچنین آزمایش های نادو احتمالا بررسی می شود سپس فدراسیون به این نتیجه برسد که امکان دارد اشتباهی شده باشد در آن صورت قطعا اعتراض انجام می شود.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید