پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیجزییات جدید قیمت‌گذاری دستوری در بورس

جزییات جدید قیمت‌گذاری دستوری در بورس

 جزییات جدید قیمت‌گذاری دستوری در بورس

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره احتمال اجرایی شدن قیمت‌گذاری دستوری وجود دارد یا خیر، گفت: ممکن است این طرح اجرایی نشود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایرنا، فرهاد دژپسند امروز به قیمت‌گذاری دستوری که از مدت‌ها قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: این موضوع از همان ابتدا با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه بود و معاملات بازار را تحت تاثیر قرار داد، در نهایت وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که به هیچ عنوان موافق قیمت‌گذاری دستوری نیست.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین جلسه برگزار شده شورای‌عالی بورس به صراحت اعلام کرد که اعتقادی به قیمت‌گذاری دستوری ندارد.

    دژپسند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال اجرایی شدن قیمت‌گذاری دستوری وجود دارد یا خیر، گفت: ممکن است قیمت‌گذاری دستوری اجرایی نشود.

    وزیر اقتصاد و دارایی اظهارکرد: به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده از زمان مطرح شدن این موضوع، دولت تصمیم‌گیری در این زمینه را به شورای‌عالی بورس ارجاع داده است؛ بنابراین اگر قرار بر تغییر قیمت‌گذاری باشد شورای‌عالی بورس باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

    وی با بیان اینکه موضوع قیمت‌گذاری دستوری درخصوص محصولات فولاد در بورس کالا بود، افزود: این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که تاکنون بورس کالا عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و متناسب با قواعد و مقررات در حال فعالیت است.

    دژپسند اظهارکرد: همیشه شاهد معاملاتی شفاف در بورس کالا بوده‌ایم و این بازار توانسته است کمک بسیاری را به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داشته باشد.

    چندی پیش شیوه نامه قیمت‌گذاری برخی محصولات در بورس کالا توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت ارائه شد که واکنش هایی را به دنبال داشت که در نهایت با عقب نشینی وزارت صنعت همراه شد.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید