شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبریکی جلوی موریانه‌های ارشت را بگیرد

یکی جلوی موریانه‌های ارشت را بگیرد

استانها/ موريانه

سرپرست فرمانداری طارم گفت: مدیریت پساب‌های فرآوری زیتون از دغدغه‌های اصلی این شهرستان در حوزه محیط زیست است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا،  ستار صفری در جلسه کارگروه امنیت و سلامت غذایی شهرستان طارم با اشاره به شعار هفته سلامت امسال، اظهار کرد: شعار امسال هفته سلامت، مراقبت‌های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است.

وی با اشاره به آمارهای نگران‌کننده در خصوص بیماری‌های غیرواگیر در سطح کشور، افزود: این آمارها تلنگر و هشداری است تا در شیوه زندگی و عادت‌های غذایی خود تجدید نظر کنیم. همچنین با توجه به آمارهای نگران‌کننده در خصوص بیماری‌های غیرواگیر باید به حوزه بهداشت توجه بیشتری صورت گیرد تا از هزینه‌های بالای درمان جلوگیری شود.

این مسئول بر تقویت خانه‌های بهداشت تاکید کرد و گفت: بایستی پایش‌های مستمری در خصوص بیماری‌های غیرواگیر صورت گیرد؛ چراکه اگر اقدامات موثری صورت نگیرد در آینده‌ای نزدیک بیشترین جمعیت انسانی را درگیر کرده و جمعیت فعال جامعه را تحت تاثیر و ایجاد نسل سالم را دچار مشکل خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان طارم همچنین بر ضرورت توجه جدی‌تر به بهورزان جامعه تاکید کرد و افزود: با توجه به بهبود تجهیزات خانه‌های بهداشت، کارکردهای خانه‌های بهداشت بایستی در حوزه بهداشت محسوس‌تر باشد و صرفا به ثبت آمار و توزیع اقلام محدود نشود.

وی با بیان اینکه در ارائه آمارها و شاخص‌های توسعه بایستی وضعیت موجود را با کشورهای هم‌سطح و منطقه‌ای مقایسه کنیم، گفت: با توجه به آغاز اجرای برنامه ششم توسعه در کشور، بایستی وضعیت موجود را با شاخص‌های این برنامه بسنجیم.

این مسئول با اشاره به نتایج سرشماری سال 95، اظهار کرد: آهنگ رشد جمعیت شهرستان طارم برابر 1.3 درصد و رشد کندی دارد که بایستی تدابیر لازم برای افزایش میزان جمعیت صورت گیرد ولی رشد جمعیت شهرستان منفی نیست.

وی در ادامه، مدیریت پساب‌های فرآوری زیتون را از دغدغه‌های اصلی این شهرستان برشمرد و افزود: این مهم از سیاست‌های کلان و اولویت‌های کاری شهرستان بوده و بایستی برای رفع مشکلات ناشی از پساب‌های زیتون به دنبال راهکار عملیاتی باشیم که هم مشکلات زیست‌محیطی را مرتفع شده و هم منجر به جذب سرمایه‌گذاران و رونق تولید در منطقه در راستای تحقق شعار راهبردی سال شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان طارم در خصوص موریانه روستای ارشت، عنوان کرد: این موضوع با جدیت هر چه بیشتر دنبال می‌شود ولی مقابله با این حشرات از توان اجرایی شهرستان خارج و نیازمند حضور متخصصان این حوزه و اعتبار بالایی است.

وی اظهار کرد: پیگیری‌های مستمری جهت افزایش تخصیص اعتبار از محل مدیریت بحران جهت انجام مبارزه با این حشرات انجام و به زودی محقق خواهد شد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید