جمعه 21 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیگزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه شرکت‌های دولتی آماده است

گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه شرکت‌های دولتی آماده است

علی مطهری در پاسخ به اخطار نماینده محلات و دلیجان تاکید کرد که گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه شرکت‌های دولتی آماده است و پس از بررسی تبصره‌های بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش رتبه آنلاین، علیرضا سلیمی درنشست علنی امروز مجلس و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه در اخطاری با استناد به اصل 52 و 53 قانون اساسی گفت: در اصول 52 و 53 قانون اساسی تأکید شده که قانون بودجه سالانه کشور از سوی دولت تهیه شده و برای تصویب به مجلس ارائه می‌شود و مجلس در زمان رسیدگی به بودجه سالانه قانونگذاری‌های فراوانی انجام می‌دهد و بارها در این باره تذکر داده شده، اما توجهی نشده است.

سلیمی در ادامه افزود: در بودجه 97 هم ده ها قانون  تصویب می‌شود و در یک بخش باید جلوی این کار گرفته شود چرا که بر اساس قانون اساسی بودجه آمار و ارقام است.

وی یادآور شد: به رغم اینکه رئیس مجلس و نواب رئیس، دستور ارائه گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه شرکت‌های دولتی را داده‌اند، اما هنوز این گزارش در اختیار نمایندگان قرار نگرفته و بنابراین اگر رسیدگی شده و گزارش ارائه نشده دستور داده شود که سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود. اما اگر رسیدگی نشده باید سریع تر به آن رسیدگی شود، زیراعمده بودجه در این بخش است و بیش از 900 هزار میلیارد تومان در این بخش وجود دارد.

نماینده محلات در مجلس اظهار داشت: این در حالی است که به بودجه جاری کشور که حدود 400 هزار میلیارد تومان است، رسیدگی می‌شود اما به بودجه شرکت‌های دولتی رسیدگی نمی‌شود و بنابراین باید کمیسیون تلفیق این گزارش را ارائه کند تا نحوه تخصیص بودجه به شرکت‌های دولتی تغییر کند.

نایب رییس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: گزارش  بودجه شرکت‌های دولتی آماده شده است و بعد از بررسی تبصره‌ آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی مطهری در ادامه افزود: این موضوع که در جریان بررسی لایحه بودجه نباید قانونگذاری دائمی شود و یا آنچه که خلاف برنامه است، اساسا قابل طرح نیست صحیح است. اما متأسفانه هر سال این موضوع رعایت نمی‌شود و ما مجبور هستیم هر آنچه که کمیسیون تلفیق گزارش می‌دهد و تصویب می‌کند را مورد بررسی قرار دهیم و برای آن رأی‌گیری کنیم. بنابراین اگر در کمیسیون تلفیق جلوی آن گرفته شود، بسیار بهتر است.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید