شنبه 15 اردیبهشت 1403
خانهگوناگونگروه مالی فیروزه در راه بازارسرمایه

گروه مالی فیروزه در راه بازارسرمایه

به گزارش رتبه آنلاین ، روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار نشست مطبوعاتی گروه مالی فیروزه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست ضمن معرفی و بررسی کارنامه ۱۸ساله گروه مالی فیروزه، از چشم‌انداز آتی و برنامه‌های پیشرو پرده‌برداری شد.

به گزارش رتبه آنلاین ، روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار نشست مطبوعاتی گروه مالی فیروزه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست ضمن معرفی و بررسی کارنامه ۱۸ساله گروه مالی فیروزه، از چشم‌انداز آتی و برنامه‌های پیشرو پرده‌برداری شد.

در بخش دیگر به شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه اشاره شد. یکی از نکات حائز اهمیت این نشست رونمایی از برنامه توسعه و صندوق‌های در شرف تاسیس فیروزه بود.

 رامین ربیعی، مدیرعامل گروه مالی فیروزه در ابتدای این نشست خبری از فرآیند ورود به بازار سرمایه تا سال آینده خبر داد و گفت: موافقت اصولی صندوق اهرمی فیروزه نیز دریافت شده است و زمان پذیره‌نویسی آن نیز به زودی اعلام می‌شود.

رامین ربیعی گفت: این شرکت تأسیس اولین صندوق سرمایه‌گذاری مختص بازارسرمایه و رتبه اول در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در کارنامه دارد و علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی، صندوق‎های متنوعی برای سلیقه مخاطبین مختلف تأسیس کرده‌ و با خرید بلوک مدیریتی 5 شرکت سرمایه‌گذاری بورسی و یک شرکت سرمایه گذاری غیربورسی، ساختار شرکت‌ها را بهبود داده است.

مدیرعامل گروه مالی فیروزه گفت: تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری سهامی ویژه سرمایه گذاری در بورس تهران برای سرمایه گذاران بین المللی تحت نظارت قوانین اروپا، تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری اوراق درآمد ثابت ویژه سرمایه گذاری در بورس تهران برای سرمایه گذاران بین المللی تحت نظارت قوانین اروپا، تاسیس نخستین صندوق شاخصی قابل معامله در بورس تهران مشابه صندوق های سرمایه گذاری بر مدار شاخص بازارهای بین المللی با نام صندوق شاخصی ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه در سال ۱۳۹۳ از اقدامات این صندوق است.

تمرکز گروه فیروزه بر روی صندوق ارزی بوده و در این زمینه ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه خارجی را توانستیم از اشخاص حقیقی و حقوقی کشورهای اروپایی در زمینه‌های بیمه بانک و بورس جذب کنیم، اما از سال ۸۹ به بعد که تحریم‌ها تشدید شد و حساب‌های ارزی ما در خارج از کشور بسته شد، با مشکلاتی مواجه شدیم.

ربیعی با بیان اینکه دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه حدود 22 هزار میلیارد تومان است و 19 سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خصوصی و 14 سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری محور از جمله فعالیت‌‌های فیروزه در 18 سال گذشته انجام شده افزود: پذیرش در بورس یا فرابورس و عرضه اولیه سهام تا سال آینده برنامه جدید گروه مالی فیروزه است. سرمایه اسمی و فعلی هم 200 میلیارد تومان است که تا زمان عرضه اولیه به 1000 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی گفت: صندوق فیروزه جز قدیمی‌ترین صندوق‌ها در بازار سرمایه است که سود دلاری برای افراد خود به دست آورده، افرادی که از ابتدا با صندوق فیروزه شروع کردند، با دلار هزار تومانی وارد سرمایه‌گذاری شدند اکنون علاوه بر سودهای سالهای قبل با دلار ۵۰ هزار تومانی سود کرده‌اند.

صندوق فیروزه با سرمایه ۳۵۰۰ میلیارد تومان

همچنین در ادامه این نشست خبری فاطمه سرکاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه گفت: صندوق فیروزه با سرمایه ۳۵۰۰ میلیارد تومان با نماد فیروزا در بازار سرمایه حضور دارد و شرکت سبدگردان فیروزه با سرمایه ۷۷۰۰ میلیارد تومان توانسته رشد ۲۱ برابری برای اعضای خود به دست بیاورد.

وی افزود: ما شش صندوق سرمایه‌گذاری داریم که ۲۲ هزار سرمایه گذار حقیقی و حقوقی در آن شریک هستند و ما حتی در شرایط رکودی بازار هم توانستیم منابع صندوق‌ها را رشد دهیم.

همچنین سبدگردان فیروزه با استراتژی که اتخاذ کرد، توانست میانگین بازدهی ۴۰ تا ۸۰ درصد را به دست بیاورد و همچنین ۱۰۰ تمدید سبدها برای مشتریان نشان از اعتماد مشتریان به این سبد گردان دارد. ابزارهای متنوع بورسی از کارهای مجموعه قیروزه برای فرهنگ‌سازی در سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را می‌خواهیم، توسعه دهیم.

سال ۱۳۹۰ تملک بلوک مدیریتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با نماد می‌توانیم مدیریت کنیم و ارائه محصولات و ابزارهای مالی به تمام کشور انجام می‌شود.

کارگزاری فیروزه آسیا، جزو ۲۰ کارگزاری برتر کشور

امیر تقی‌خان تجریشی، عضو هیات مدیره و معاون سرمایه‌گذاری فیروزه هم در ادامه این نشست گروه مالی فیروزه را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور عنوان کرد . وی توضیح داد: بسیاری از مردم جامعه ما هنوز نتوانسته‌اند زبان اقتصادی دنیای مالی را درک کنند و این کار شرکت‌هایی همچون ماست که بتوانیم این فراگیری را در کشور ایجاد کنیم. این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و تلاش مستمر و مشارکت تمام بازیگران این حوزه را می‌طلبد، او همچنین در رابطه کارگزاری فیروزه آسیا گفت: کارگزاری فیروزه آسیا میزبان میزبان ده‌ها هزار مشتری است و بر مبنای ارزش معاملات جزو ۲۰ کارگزاری برتر کشور است و ارزش معامله‌های ماهانه این کارگزاری، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

افزایش سقف جدید صندوق

جواد حسنی، مدیرعامل کارگزاری فیروزه آسیا در ادامه گفت: صندوق سرمایه‌گذاری ارمغان فیروزه آسیا با نماد «فیروزا» در کلیه کارگزای‌های کشور قابل معامله است و جایگزین مناسب سپرده‌گذاری در بانک است. افزایش سقف جدید صندوق به ۱.۲ میلیارد واحد به تازگی صادر شده و حدود ۸۰ درصد از آن تکمیل شده است. بازدهی این صندوق از طریق سرمایه‌گذاری حداقل ۸۰ درصدی در دارایی‌های با درآمد ثابت، نرخ سود تعهدی ۲۷و نیم درصدی و بدون شکست را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌است.

سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها

در پایان ربیعی به سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها توسط فیروزه پرداخت و افزود: ما در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم در بخش سرمایه‌گذاری‌های جسورانه (Venture Capita) نیز فعال باشیم. با اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه ICT کند شده است اما ما روی استارت‌آپ‌های خوبی از جمله شیپور، تازه‌بار، الوپیک، استودیوی بازی‌سازی کاریزما، داستانِ‌من، سازیتو، پونیشا سرمایه‌گذاری کردیم . ما معتقدیم با این که شرایط حیات و بقای استارت‌آپ‌ها سخت شده است اما ما تیم‌های خوبی را شناسایی کرده‌ایم و این تیم‌ها روند رشد خوبی را پشت سر گذاشته‌اند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید