یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیگرانی دلار، طلا را ارزان کرد

گرانی دلار، طلا را ارزان کرد

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با کاهش نسبی روبرو شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ( Banker )،به نقل از رویترز، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1257 دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت جهانی طلا از دسامبر 2017 میلادی به شمار می‌رود.
شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش 0.4 درصدی روبرو شده و به بیش از 94.67 واحد رسیده است.
مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن قوانین سختی علیه سرمایه گذاری خارجی در این کشور وضع خواهد شد. ظاهرا علت اصلی تصویب این قانون، مقابله با شرکت های چینی و سرمایه گذاری آنها در بخش فناوری آمریکا است.
تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین در شرایطی است که اتحادیه اروپا نیز نسبت به اعمال هر گونه تعرفه علیه واردات خودرو از سوی آمریکا هشدار داده است.
به نوشته طلا،رابرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس در تازه ترین اظهاراتش تاکید کرده است که بانک مرکزی آمریکا هنوز می تواند تا پایان امسال 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.
واردات خالص طلای چین از هنگ کنگ طی ماه می با رشد 50 درصدی روبرو شده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید