جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیگاز طبیعی در بورس انرژی عرضه می‌شود

گاز طبیعی در بورس انرژی عرضه می‌شود

گاز طبیعی در بورس انرژی عرضه می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه جزئیات مصوبه کمیسیون تلفیق درباره عرضه گاز طبیعی در بورس انرژی را تشریح کرد.

به گزارش رتبه آنلاین ، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در تشریح جزئیات مصوبه جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: در این جلسه  تبصره 1 لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بررسی شد.

وی افزود:در جلسه امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند که چنانچه دولت بیش از سقف تعیین شده در بودجه (یک و نیم میلیون بشکه)  نفت بفروشد، درآمد آن را باید علاوه بر هزینه در طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای همچون حمل و نقل، تولید و… برای توسعه زیرساخت آموزشی و همچنین تحقیقات از جمله در حوزه دفاعی هزینه کند.

نماینده مردم شاهین شهر درمجلس اضافه کرد: همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند که 50 درصد از عوارض حاصل از فروش هر متر مکعب گاز طبیعی برای تامین و بازسازی سیستم گرمایشی 100 هزار کلاس درس در مناطق محروم از طریق سازمان نوسازی مدارس هزینه شود.

حاجی دلیگانی اظهار داشت:  اعضای کمیسیون در این جلسه همچنین وزارت نفت را مکلف کردند تا 2 ماه پس از تصویب این قانون الگوی مصرف گاز خانگی در اقلیم‌های مختلف کشور را تعیین و به هیئت وزیران ارائه کند.

وی ادامه داد : همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق 3 درصد سهم مناطق نفت‌خیز و مناطق محروم کشور از درآمدهای نفتی تنها باید در بخش طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای هزینه شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400  اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند تا 1500 میلیارد تومان از محل 14 و نیم درصد سهم شرکت نفت از درآمدهای نفتی برای گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق محروم کشور که گازرسانی در آن مناطق از متوسط کشور پایین‌تر است هزینه شود.

حاجی دلیگانی بیان داشت: همچنین در این جلسه با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق دولت  مکلف شد که با هماهنگی وزارت نفت، اقتصاد، نیرو و سازمان برنامه و بودجه در سال آینده، 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مانند سایر فراورده‌های نفتی را در بورس انرژی عرضه کند.

براساس این گزارش، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون می‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید