جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیکیفیت بنادر ایران؛رتبه ۸۱ دنیا

کیفیت بنادر ایران؛رتبه ۸۱ دنیا

رنبه آنلاین| بنادر یکی از شاهراه‌های تجارت در هر کشور هستند و تکمیل زیرساخت‌های بندری و ارتقای کیفی آنها می‌تواند زمینه را برای افزایش حجم و سرعت تجارت فراهم کند.


به گزارش رتبه آنلاین به نقل از مجمع جهانی اقتصاد، کشور هلند دارای توسعه‌یافته‌ترین زیرساخت‌های بندری در جهان است. شاخص زیرساخت‌های بندری در این کشور برابر با ۶.۷۷  است در حالی‌که طبق این مطالعه شاخص ۷ به معنای توسعه یافته‌ترین زیرساخت و شاخص یک به معنای غیر توسعه‌یافته‌ترین زیرساخت بندری در یک کشور است.

برترین شاخص به کدام کشورها تعلق دارد

همانطور که پیشتر گفته شد، هلند بالاترین شاخص کیفیت زیرساخت‌های بندری در دنیا را دارد.
بعد از هلند، کشور سنگاپور به عنوان کشوری که بهترین شاخص زیرساخت‌های بندری را دارد معرفی شده است و کشورهای امارات، فنلاند و هنگ کنگ از این نظر در جایگاه سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند. امارات که در میان کشورهای خاورمیانه دارای بالاترین کیفیت زیرساخت‌های بندری است، در سال ۲۰۱۶ توانست شاخص ۶.۴۷ را به خود اختصاص دهد و در رده سوم دنیا جای بگیرد.

در میان ۱۵۰ کشوری که در این مطالعه شرکت کرده‌اند، کشور امریکا  از نشر کیفیت زیرساخت‌های بندری جایگاه دهم، بریتانیا  جایگاه یازدهم، آلمان جایگاه چهاردهم و کانادا جایگاه بیستم را به خود اختصاص داده‌اند.

کشورهای عمان و عربستان سعودی به ترتیب در جایگاه سی‌وهشت و چهل دنیا قراردارند و شاخص کیفیت زیرساخت‌های بندری در این کشورها به ترتیب برابر با ۴.۸۶ و ۴.۸۴ است.


ایران در کجای دنیاست

ایران در میان ۱۵۰ کشور دنیا جایگاه ۸۱ را دارد و شاخص کیفیت زیرساخت‌های بندری در این کشور برابر با ۳.۹ است. ایران از نظر توسعه‌یافتگی زیرساخت‌های بندری وضعیتی شبیه کشورهای ویتنام و بلغارستان،گواتمالا و لبنان دارد و تعداد معدودی از کشورهای خاورمیانه هستند که کیفیت زیرساخت‌های بندری در آنها پایین‌تر از ایران است.

در انتهای این فهرست کشورهای چاد، مغولستان، قرقیزستان، نپال و بوتان قرار دارند و شاخص زیرساخت‌های بندری در این کشورها بین ۱.۸۳ تا ۱.۳۷ است. کشور ونزویلا در این رده‌بندی جایگاه ۱۳۴ و کشور برزیل جایگاه ۱۲۶ را دارد درحالی‌که پاکستان با کسب شاخص ۴.۰۸ توانسته است جایگاه ۶۹  فهرست را به خود اختصاص دهد.

کشورهایی که بالاترین کیفیت زیرساخت‌های بندری را دارند

شاخص

نام کشوررتبه
۶.۷۷هلند

۱

۶.۶۶

سنگاپور۲
۶.۴۷امارات

۳

۶.۳۶

فنلاند۴
۶.۳۵هنگ کنگ

۵

۶.۳۱

بلژیک۶
۶.۲۵پاناما

۷

۵.۹۸

ایسلند۸
۵.۷۶دانمارک

۹

۵.۷۳

امریکا

۱۰

 

کیفیت زیر‌ساخت‌های بندری در کشورهای منتخب

شاخصنام کشور

رتبه

۵.۵۷

مالزی۱۶
۵.۴ژاپن

۲۱

۵.۲۳

کره جنوبی۲۸
۴.۸۴عربستان سعودی

۴۰

۴.۵۵

چین۵۲

۴.۴۹

ترکیه۵۵
۴.۲۱هند

۶۳

۴.۰۸

پاکستان۶۹
۳.۹ایران

۸۱

۳.۵۶

تونس۹۵
۳.۲۴زیمبابوه

۱۰۷

۲.۹۱

قزاقستان۱۲۰
۲.۶یمن

۱۳۱

۱.۳۷

چاد

۱۵۰

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید