شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریکوهستان پادنا نقطه تمرکز تیم‌های عملیاتی شد

کوهستان پادنا نقطه تمرکز تیم‌های عملیاتی شد

معاون هلال احمر اصفهان گفت: نخستین ارزیابی‌ها از محل سقوط مربوط به دامنه کوهستان پادنا در منطقه کهنگان و بیده بوده که طبق اعلام این روستاها، این حادثه در داخل کوهستان رخ داده است.

داریوش کریمی معاون هلال احمر اصفهان در گفت‌وگو با رتبه آنلاین گفت: در نخستین مرحله اقدامات گروه‌های امدادی برای حادثه سقوط هواپیمای ATR72، تیم‌های ارزیابی و امدادی به کوهستان پادنا اعزام شدند و طبق نخستین ارزیابی‌ها منطقه کهنگان و بیده که در دامنه این منطقه واقع هستند،‌ به‌عنوان نقطه حادثه دیده اعلام شد اما با بررسی از طریق دهیار و اهالی روستا، حادثه در این روستا و اطراف آن تایید نشده و تیم‌های امدادی باید جست‌وجوها را در داخل کوهستان انجام دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر امکان استفاده از بالگرد به خاطر شرایط جوی وجود ندارد زیرا بالگردهایی که از طریق اصفهان و شیراز به نقاط پیش‌بینی شده اعزام شدند هم نتوانستند کمک چندانی کنند چراکه شرایط جوی و وجود مه اصلا اجازه جستجوی هوایی را به امدادگران نداده است؛ با توجه به آنکه این سقوط در ارتفاعات انجام شده، تیم‌های عملیاتی جستجو فعالیت‌های خود را از استان اصفهان و دیگر استان‌ها انجام داده‌اند و باید سرعت عمل بیشتری را برای یافتن این حادثه به کار بگیریم.

کریمی افزود: باید با اعزام تیم‌های عملیاتی از استان اصفهان و دیگر استان‌ها جست‌وجوها تا یافتن محل حادثه انجام شود تا اگر تلفاتی هست، آنها را پیدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ منطقه پیش‌بینی شده سقوط کاملا وسیع بوده و متاسفانه شرایط جوی و منطقه‌ای دشواری‌های جست‌وجو را دوچندان کرده اما تیم‌های عملیاتی بدون وقفه در حال فعالیت‌های عملیاتی خود هستند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید