سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیکلیات بودجه در صحن رای می‌آورد

کلیات بودجه در صحن رای می‌آورد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه این کمیسیون برای تامین نظر مخالفان نمی‌تواند بیشتر از این تغییراتی را در لایحه بودجه اعمال کند، تاکید کرد که کلیات بودجه ۹۷ در صحن علنی مجلس رای خواهد آورد.

به گزارش رتبه آنلاین، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار داشت: کمیسیون تلفیق نمی‌تواند تمام بودجه را تغییر دهد و اگر کمیسیون تلفیق تمام بودجه را تغییر دهد، پس صحن علنی مجلس چه کاره است؟

لاهوتی در ادامه افزود: تصور من این است که نمایندگان به کلیات لایحه بودجه رای خواهند داد، زیرا در مجموع تصمیمات خوبی در کمیسیون تلفیق مجلس گرفته شد.

او در عین حال تاکید کرد که کمیسیون تلفیق بیشتر از این نمی‌توانست در جهت تامین نظر مخالفان تغییراتی را در لایحه بودجه اعمال کند.

به گفته نماینده لنگرود در مجلس موضوع هدفمندی یارانه‌ها که جزء نگرانی‌های نمایندگان مخالف بود، در تغییرات کمیسیون برطرف شده و 7 هزار میلیارد تومان به 23 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی اضافه شده و به این ترتیب هیچ فردی که مستحق دریافت یارانه باشد، حذف نخواهد شد.

لاهوتی خاطرنشان کرد: به این ترتیب بیش از 50 میلیون نفر می‌توانند یارانه نقدی بگیرند و دیگر هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

آن طور که عضو کمیسیون تلفیق مجلس می‌گوید با تصمیم این کمیسیون، میزان اوراق مشارکت در لایحه بودجه از 47 هزار میلیارد تومان به 38 هزار و 500 میلیارد تومان کاهش یافته و اوراق مربوط به شرکت‌های دولتی هم که 250 هزار میلیارد تومان بود، با 30 درصد کاهش به 165 هزار میلیارد تومان رسیده است.

لاهوتی در مورد انتقاد مخالفان لایحه بودجه از پایین بودن میزان بودجه عمرانی و بالا بودن بودجه جاری در بودجه 97 و تصمیمات کمیسیون تلفیق در این رابطه گفت: در کمیسیون تلفیق دیگر امکان تغییر بیشتر از این در لایحه بودجه وجود نداشت.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید