یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهسرمقالهکسب و کارهای نوین، تحولی نو در اقتصاد

کسب و کارهای نوین، تحولی نو در اقتصاد

دکترنغمه حدیدی|دکتری تخصصی داروسازی از دانشکده داروسازی شهید بهشتی، عضو هیت علمی انیستیتوپاستور ایران و مدیرعامل شرکت دانش بنیانGMP

یکی از مهمترین مؤلفه های اقتصاد پویا در قرن حاضر، حوزه کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و استارتاپی است که در کنار پرداختن به اهداف اقتصادی، اهداف اجتماعی را نیز دنبال می کند. در این نوع کسب و کارها ضمن توجه به تخصص های لازم، خدمات و محصولات، آسانتر، با کیفیت و قیمت رقابتی‌تر در مقایسه با مدل‌های کسب و کار سنتی عرضه می‌شوند.

بعد اجتماعی رونق کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و استارت آپ، کارآفرینی و اشتغال زایی برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که ضمن توسعه اشتغال و ارتقای بهره وری ، با گسترش استفاده از فناوریهای نو، به کاهش حجم سرمایه گذاریها نیز کمک می نماید.به این ترتیب ظرفیت اشتغال زایی و کار آفرینی بخش خصوصی صرفا با تکیه بر خلاقیت، نواوری ، دانش و فناوری مستعد تحولی اساسی خواهد شد. در این راستا، صندوقها و انجمن های وی سی ( مشارکت خطر پذیر) نیز با سرمایه گزاری تخصصی در این حوزه ضمن حمایت از نخبگان، سرمایه‌های بومی و منابع انسانی متخصص داخلی و خارجی را ترغیب کرده و به شکوفایی و توسعه بهتر اقتصاد دانش بنیان خواهند پرداخت و موضوع جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز محتمل‌تر و جذاب‌تر خواهد شد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید