سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیکسب‌ ۵ رکورد ورودی پارالمپیک‌، ماموریت تنها شناگر نابینا و کم‌بینا اعزامی...

کسب‌ ۵ رکورد ورودی پارالمپیک‌، ماموریت تنها شناگر نابینا و کم‌بینا اعزامی به لندن


تنها شناگر نابینا و کم‌بینای اعزامی به مسابقات جهانی لندن گفت: تلاشم بر این است که در جهانی لندن که سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو توزیع می‌شود ۵ سهمیه ورودی شنا را کسب و رنکینگ خود را در صدمتر قورباغه و کرال پشت ارتقاء ببخشم.

به گزارش رتبه آنلاین، محمدحسین کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت خود برای شرکت در مسابقات جهانی لندن اظهار کرد: مسابقات جهانی شنای معلولان و نابینایان و کم‌بینایان از ۱۸ شهریور در لندن برگزار می‌شود که برای شرکت در این رقابت‌ها من به همراه شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی دو شناگر معلول ۱۵ شهریور عازم این رقابت‌ها خواهیم شد. با توجه به این که در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در ۴ ماده ۵۰ متر کرال، ۱۰۰ متر کرال سینه و پشت و صدمتر قورباغه سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کردم تلاشم بر این است که در جهانی لندن علاوه بر تثبیت این سهمیه‌ها، در دو ماده ۴۰۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر پروانه نیز سهمیه کسب کنم.

او گفت: برای حضور موفق در مسابقات جهانی لندن هفته‌ای ۱۲ جلسه تمرین رقابتی دارم و در روز ۸ کیلومتر شنا می‌کنم تا بتوانم سهمیه‌های ورودی خود را در لندن تثبیت کنم و در صدمتر قورباغه و کرال پشت رنکینگ خود را که هم‌اکنون نهم جهان هستم ارتقاء دهم.

کریمی در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار به کسب مدال در لندن هستید؟ افزود: در مسابقات جهانی لندن چون برترین‌های جهان در شنای معلولان و نابینایان و کم‌بینایان شرکت می‌کنند سطح مسابقات بسیار بالاست و مدال آوری کار راحتی نیست. هدف گذاری اصلی من در این مسابقات تثبیت سهمیه‌های ورودی و ارتقای رنکنیگم است تا در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنم.

این شناگر نابینا و کم‌بینا اضافه کرد: در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا با وجود این که رکوردهایم خیلی خوب بود اما به خاطر ادغام کلاس‌ها مجبور شدم در یک کلاس بالاتر به رقابت بپردازم و شانس کسب مدال طلا را از دست دادم و تنها موفق به کسب یک مدال برنز شدم، در این دوره سعی دارم ناکامی جاکارتا را جبران و بهترین نتیجه را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کنم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا از نظر استخر تمرینی دچار مشکل هستید یا خیر؟ گفت: خوشبختانه تمام امکانات در مشهد فراهم است و مشکلی از نظر استخر تمرینی ندارم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید