یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیکدام بانکهای جهان بالاترین سرمایه را دارند

کدام بانکهای جهان بالاترین سرمایه را دارند

نسبت سرمایه و ذخایر بانک‌ها به دارایی‌ها یکی از معیارهای جهانی برای مقایسه وضعیت اقتصادی بانک‌ها در سطح جهان است. سرمایه را می‌توان شامل انواع سهام و اوراق‌قرضه‌دولتی در بانک‌ها در کنار انواع مختلفی از ابزارهای بدهی دانست.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از صندوق‌بین‌المللی پول، در سال ۲۰۱۶ میلادی کشور تونگا بالاترین نسبت سرمایه به دارایی را در بانک‌های خود تجربه کرد. در این سال نسبت سرمایه به دارایی بانک‌ها در این کشور برابر با ۲۱.۱۹ درصد بود.

جمهوری افریقای مرکزی که در این ردهبندی جایگاه دوم را داشته است نسبت ۱۹.۲۲ درصد سرمایه به دارایی‌های بانکی را تجربه کرد.کشورهای قرقیزستان، مالدیو، ساموا، جزایر سلیمان، ارمنستان، کلمبیا، بوتان و گینه اکوریتال در این فهرست جایگاه سوم تا دهم را داشتند.

نسبت سرمایه به دارایی بانک‌ها در کشور عربستان‌سعودی برابر با ۱۴.۸ درصد، در اندونزی ۱۴.۴۱ درصد،در گرجستان ۱۳.۲۰ درصد و در امریکا برابر با ۱۱.۵۹ درصد بود‌. امریکا در میان ۱۱۶ کشور مورد مطالعه جایگاه ۳۸ را به خود اختصاص داد درحالی‌که کشورهای افغانستان و نیجریه به ترتیب جایگاه چهل  و چهل و دوم را دارند.

نسبت سرمایه به دارایی بانکها  در کشور مالزی برابر با ۱۱ درصد، در ترکیه ۱۰.۷۳ درصد،در مکزیک ۱۰.۵۶ درصد، در روسیه ۱۰.۳۶ درصد و در سنگاپور ۹.۲۳ درصد بوده است. نسبت سرمایه به دارایی در کشور چین برابر با ۸.۱۰ درصد، در پاکستان برابر با ۷.۸۰ درصد و در هند برابر با ۷.۱۶ درصد بود.

در انتهای این فهرست کشورهای ماکایو، کانادا، بنگلادش، ژاپن، ایتالیا، فنلاند و هلند قرار دارند و نسبت سرمایه به دارایی بانک‌ها در این کشورها در گستره ۵.۶۹ درصد تا ۴.۵۶ درصد است. در این گزارش اطلاعاتی در مورد ایران داده نشده است.

کشورهایی که  از نظر نسبت سرمایه به دارایی بالاترین سطح را دارند
رتبهنام کشورنسبت سرمایه به دارایی دربانکها (درصد)
۱تونگا۲۱.۱۹
۲جمهوری افریقای مرکزی۱۹.۲۲
۳قرقیزستان۱۷.۳۷
۴مالدیو۱۷.۳۱
۵ساموا۱۶.۳۵
۶جزایر سلیمان۱۶.۲۶
۷ارمنستان۱۶.۲۰
۸کلمبیا۱۶.۱۹
۹بوتان۱۵.۴۵
۱۰گینه اکوریتال۱۵.۰۶

 

نسبت سرمایه به دارایی بانکها در کشورهای منتخب
رتبهنام کشورنسبت سرمایه به دارایی بانکها (درصد)
۲۳بلاروس۱۳.۴۶
۴۰افغانستان۱۱.۴۴
۴۶مالزی۱۱
۵۲ترکیه۱۰.۷۳
۵۴ازبکستان۱۰.۶۸
۶۴الجزایر۹.۸۴
۷۱برزیل۹.۲۷
۸۵چین۸.۱۰
۹۰لبنان۷.۶
۱۰۴بریتانیا۷.۰۳

 

 کشورهای انتهایی فهرست از نظر نسبت سرمایه به دارایی بانکها
رتبهنام کشورنسبت سرمایه به دارایی بانکها (درصد)
۱۰۷استرالیا۶.۵۵
۱۰۸آلمان۵.۹۸
۱۰۹فرانسه۵.۹۴
۱۱۰هلند۵.۶۹
۱۱۱فنلاند۵.۶۳
۱۱۲ایتالیا۵.۴۹
۱۱۳ژاپن۵.۴۷
۱۱۴بنگلادش۵.۴۳
۱۱۵کانادا۵.۱۶
۱۱۶ماکایو۴.۵۶
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید