یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیکاهش قیمت فولاد تا سال ۲۰۲۰ میلادی

کاهش قیمت فولاد تا سال ۲۰۲۰ میلادی

فولاد یکی از مواد اولیه بسیار مهم برای صنایع مختلف است  و قیمت فولاد در بازار جهانی اهمیت زیادی روی قیمت تمام شده محصولات صنعتی دارد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از اتحادیه جهانی فولاد تا سال ۲۰۲۰ میلادی قیمت فولاد در بازارهای  مختلف دنیا کاهش خواهد یافت و این یک مزیت مهم برای صنایع مصرف کننده فولاد محسوب می شود و می تواند زمینه را برای افزایش سودآوری این صنایع فراهم کند. اما صنعت فولاد به دلیل کاهش قیمت محصولات تولیدی آن با شرایط تازه ای روبرو خواهد شد. حال سوال این است که دلیل کاهش قیمت فولاد در دنیا  چیست و این کاهش در کدام بازارها محسوس تر خواهد بود؟

دلیل کاهش قیمت فولاد را می‌توان در افزایش حجم تولید فولاد در دنیا دید. در سالهای اتی و بعد از بازسازی اقتصاد دنیا ، تقاضای فولاد در جهان رشد خواهد کرد  زیرا تمامی صنایع شاهد افزایش حجم تولید خواهند بود. در این وضعیت اگر تولید فولاد افزایش نیابد، نخواهیم توانست کاهش قیمت را در بازار تجربه کنیم. از طرف دیگر در سال های اتی نرخ رشد تولید فولاد در دنیا بیشتر از نرخ رشد تقاضا خواهد بود. افزایش حجم تولید در امریکا به دلیل سیاستهای دولت تازه امریکا ر افزایش حجم تولید در چین به دنبال افزایش بهره وری واحدهای صنعتی و تولیدی در این کشور می تواند عامل اصلی رشد حجم تولید در این منطقه و پیشی گرفتن نرخ رشد عرضه از نرخ رشد تقاضا باشد.

در این بازه زمانی سه ساله، نرخ کاهش قیمت فولاد امریکا و چین برابر با ۶.۵ درصد خواهد بود ولی قیمت فولاد در اتحادیه اروپا بالغ بر ۱۴ درصد تنزل خواهد یافت.

دلیل پایین بودن قیمت فولاد در چین نسبت به دیگر کشورهای دنیا را می توان در حجم بالای تولید فولاد در این کشور و سهم زیاد چین در بازار فولاد دنیا دانست.چین هر ساله نیمی از فولاد دنیا را تولید می کند  و بخش زیادی از این فولاد در بازار داخلی این کشور و برای توسعه زیر ساختهای صنعتی صرف می شود . هزینه پایین تر تولید  فولاد در این کشور باعث شده است که متوسط قیمت فولاد مصرفی در این منطقه بالاتر از دیگر کشورهای دنیا باشد و در امریکا هم به دلیل تعرفه های مختلفی که برای حمایت از فولادسازان وضع می شود، متوسط قیمت هر تن فولاد در بازار داخلی بیش از دیگر کشورها خواهد بود.این کشور تا سال ۲۰۲۰ میلادی هم شاهد  این است که متوسط قیمت فولاد مصرفی  اش بیشتر از ۱۲ درصد  نسبت به چین بالاتر است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید