جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیکاهش حاشیه نشینی با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

کاهش حاشیه نشینی با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

کاهش حاشیه نشینی با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

سرپرست وزارت تعاون گفت: باید با ایجاد مشاغل پایدار در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد ایران، انوشیروان محسنی بندپی، در جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که با دستور کار بررسی اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین الزامات کشور و راه مقابله با تحریم ها توجه به نیروی انسانی و ایجاد اشتغال پایدار است.
وی با اشاره به اینکه در ادوار مختلف به اشتغال روستایی کمتر توجه شده است، ادامه داد: با اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری از سال گذشته آغاز شد و در ادوار گذشته کمتر طرحی با این حجم از عملیات در حوزه اشتغال روستایی اجرا شده است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اگر زمینه اشتغال را در روستاها فراهم کنیم ، حاشیه نشینی کاهش می یابد، اظهار کرد: اگر منابع برای اشتغال روستایی به صورت هدفمند و پایدار اختصاص یابد به ماندگاری روستاییان در محل سکونت خود و همچنین تولید ثروت منجر می شود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
محسنی بندپی با تاکید بر اینکه در فرآیند اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری باید از ظرفیت اتاق های تعاون، بازرگانی، اصناف، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، جهاد دانشگاهی و سایر تشکل ها استفاده کنیم ، تاکید کرد : بر اساس تاکید و دستور رئیس جمهور فرآیند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی باید با جدیت رصد و پایش شود تا مشاغل ایجاد شده پایدار باشد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر اینکه باید میزان مهارت جوانان برای ورود به بازار کار افزایش یابد، ادامه داد: در اجرای طرح اشتغال روستایی باید به گونه ای عمل کنیم که در نهایت این منابع به ایجاد اشتغال پایدار در کشور منجر شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با فقر و نابرابری اقتصادی به عنوان اولویت دولت دوازدهم است ، تاکید کرد : در این زمینه افزایش مستمری و توانمندسازی اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی در دستور کار دولت قرار دارد.
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید