پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزکالای تولیدملی برابر با ایجاد ارزش‌افزوده داخلی

کالای تولیدملی برابر با ایجاد ارزش‌افزوده داخلی

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: در نظام اقتصاد بین‌المللی که ایجاد ارزش افزوده برکالاها حرف نخست رقابت‌پذیری و بهره‌وری بوده، اقتصاد نفتی و خام‌فروشی در بازارهای جهانی آورده‌ای رابرای اقتصادمان دربرنخواهد داشت.

محمدرضا انصاری نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با رتبه‌آنلاین تاکید کرد که درآمدهای نفتی نباید به‌عنوان هزینه جاری به اقتصاد تزریق شود گفت: صنعت نفت یکی از مهم‌ترین تحول‌های اقتصادی طی سال‌های گذشته بوده که به‌عنوان لکوموتیو و پیشران منابع مالی نظام بودجه‌ای مورد استفاده قرار گرفته می‌گرفت.
وی ادامه داد: پیشرفت‌هایی که اقتصاد تاکنون بدست آورده مدیون درآمدهای نفتی بوده اما از این پس درآمد نفتی راهکار مناسبی براب هزینه‌کرد در مظام بودجه‌ای دیگر نیست و باید با تقویت دیگر منابع درآمدی به سمت ذخیره‌سازی دلارهای نفتی حرکت کنیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اقتصاد ملی نیازمند خودباوری برای افزایش تولید و بطبع اشتغال‌‌زایی و کسب درآمد از محل ایجاد ارزش افزوده است، تاکید کرد: تولید صیانتی، بهره‌وری و رقابت‌پذیری، استفاده از توان داخلی همواره باید با رویکرد ملی‌گرایانه در نظام اقتصادی شکل بگیرد تا اقتصاد بتواند به پشتوانه حمایت از کالای ایرانی به خودباوری برسد.
انصاری هزینه‌کرد درآمدهای نفتی را موجب پیشرفت اقتصادی نمی‌داند و تصریح کرد: کسری‌هایی که در زمینه‌های زیرساختی کشور وجود دارد باید از محل درآمدهای نفتی تامین شود زیرا رشد روزافزون اقتصاد نیازمند سرمایه‌گذاری واقعی در همین بخش‌های مولد اشتغال‌‌زایی است؛از سوی دیگر، حرکت اقتصادی که باعث پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده در کالاهای تولید شود نخستین اولویت بنگاه‌های تولیدمحور نفتی و غیرنفتی باید باشد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید