سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیچین در صدر بانکداری دنیا قرار گرفت

چین در صدر بانکداری دنیا قرار گرفت

نظام بانکی اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاه‌راه اقتصادی یک کشور است  و اقتدار نظام بانکی با معیارهای مختلفی سنجیده می‌شود. ارزش دارایی‌ها یکی از معیارهایی است که برای ارزیابی بزرگی بانک‌ها و توانمندی آن استفاده می‌شود .

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از مرکز مطالعات بازار S&P،در فهرست ده بانک بزرگ دنیا از نظر ارزش دارایی‌ها ،چهار بانک متعلق به کشور چین، سه بانک متعلق به امریکا ، یک بانک متعلق به ژاپن، یک بانک متعلق به بریتانیا و یک بانک متعلق به فرانسه است. بنابراین که نیمی از بانک‌های بزرگ و مقتدر در دنیا در قاره آسیا واقع شده‌اند و این مساله  بر اقتدار و تاثیر گذاری اقتصادی و مالی آسیا بر دنیا می‌افزاید.

طبق گزارش منتشرشده در سال ۲۰۱۷  میلادی، بزرگترین بانک دنیا از نظر ارزش دارایی‌ها بانک صنعت و تجارت کشور چین است. در نیمه اول سال جاری ارزش دارایی‌های این بانک برابر با ۳۸۹۳.۲۹ میلیارد دلار بود. دومین بانک بزرگ دنیا بانک ساختمان چین است که ارزش دارایی آن برابر با ۳۳۱۰.۱۱  میلیارد دلار امریکا اعلام شده است و بانک کشاورزی چین در این رده‌بندی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است . ارزش دارایی بانک کشاورزی کشور چین برابر با ۳۱۳۹.۴۴ میلیارد دلار  اعلام شد. چهارمین بانک بزرگ دنیا بازهم به کشور چین تعلق دارد و ارزش دارایی آن ۲۹۶۴.۳۲ میلیارد دلار است . این بانک، بانک چین نام دار

بانک میتسوبیشی یو اف جی  کشور ژاپن در این رده بندی جایگاه پنجم را دارد و ارزش دارایی های  آن برابر با ۲۷۵۳.۵۱ میلیارد دلار است  و بانک جی پی مورگان امریکا ششمین بانک این فهرست است.

ارزش دارایی‌های بانک اچ اس بی سی در نیمه اول سال جاری برابر با ۲۳۷۴.۰۳ میلیارد دلار و ارزش  دارایی بانک بی ان پی پاریباس برابر با ۲۱۹۰.۴۲ میلیارد دلار اعلام شد و این دو بانک به ترتیب هفتمین و هشتمین بانک این فهرست بودند. بانک امریکا و ولز فارگو در جایگاه نهم و دهم این فهرست قرار داشتند.

 

بزرگترین بانکهای دنیا بر مبنای ارزش دارایی در نیمه اول سال ۲۰۱۷
رتبهنام بانکارزش دارایی(میلیارد دلار امریکا)
۱بانک صنعت و تجارت -چین۳۸۹۳.۲۹
۲بانک ساختمان -چین۳۳۱۰.۱۱
۳بانک کشاورزی- چین۳۱۳۹.۴۴
۴بانک چین-چین۲۹۶۴.۳۲
۵گروه مالی میتسوبیشی یو اف جی-ژاپن۲۷۵۳.۵۱
۶جی پی مورگان- امریکا۲۵۶۳.۱۷
۷اچ اس بی سی- بریتانیا۲۳۷۴.۰۳
۸بی ان پی پاریباس- فرانسه۲۱۹۰.۴۲
۹بانک امریکا- امریکا۲۱۸۷.۷۰
۱۰ولز فارگو- امریکا۱۹۳۰.۱۲
۱۱کردیت اگریکوله- فرانسه۱۸۱۶.۹۷
۱۲پست بانک ژاپن- ژاپن۱۸۰۲
۱۳سیتی گروپ- امریکا۱۷۹۰.۶۸
۱۴گروه مالی میزوهو-ژاپن۱۷۵۲.۱۹
۱۵بانک دویچه-آلمان۱۶۷۵.۶۹
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید