یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیچه نوع طرز فکری شمارا در بازار سرمایه با ضرر روبرو می‌کند؟

چه نوع طرز فکری شمارا در بازار سرمایه با ضرر روبرو می‌کند؟

هر روز هزاران کار انجام می‌دهیم که آگاهانه آن‌ها را کنترل نمی‌کنیم! درواقع اغلب این کارها از روی عادت و به‌صورت خودکار انجام می‌شود…

به گزارش رتبه آنلاین، وقتی‌که در معامله‌گری بازار سرمایه حرفه‌ای شدید، همه‌چیز باید به‌طور خودکار انجام شود؛ اما هنگامی‌که ما شروع به معامله‌گری می‌کنیم، همه‌چیز به‌یک‌باره تغییر می‌کند اما بخش عمده‌ این تغییرات در تحلیل ذهن اتفاق می‌افتد

مغز عادت دارد بر اساس اطلاعاتی که در دسترس دارد نتیجه‌گیری کند و این صحیح نیست. به عنوان مثال، افرادی را در نظر بگیرید که دوست دارند خیلی سریع وارد بازار سهام شوند زیرا طی چند هفته گذشته شاخص بشدت رشد داشته است! در واقع افراد بر اساس رشد فعلی شاخص تصمیم گرفته‌اند و بالا و پایین شدن‌های شاخص طی زمان‌های گذشته را نادیده می‌گیرند.

بنابراین به همه معامله‌گران بازار سرمایه توصیه می‌شود قبل از استفاده از نوع روش‌ها در شروع معامله‌ خود، شخصاً حقایق و ارقام را بررسی کنند. بااین‌وجود، آنچه بیشتر به معامله‌گران آسیب می‌رساند برداشت خودشان از شرایط است. شما کار خود را با یک استراتژی معاملاتی شروع می‌کنید. همه‌چیز خوب است تا اینکه درگیر یک دور زیان ‌شوید و در چند معامله‌ پیاپی ضرر کنید. شما خودتان و استراتژی‌تان را با چند ضرر متوالی قضاوت می‌کنید. در حقیقت، ذهن‌تان شما را فریب می‌دهد که چنین فرض کنید. شما باید نتایج معاملات را در یک معامله بزرگ قضاوت کنید نه اینکه با چند ضرر که بخشی از هر سیستم است، به این نتیجه برسید که استراتژی کارایی ندارد!تأثیر روانی زیان بیشتر از همان اندازه سود است. در معامله‌گری زیان و ضرر پیامدهای گسترده‌ای دارد. وقتی سود یک معامله را از دست می‌دهیم، عصبانی می‌شویم یا وقتی معامله در سود اندکی است سریع آن را می‌بندیم. این به این معنی که ما خودمان را برای یک شکست بزرگ‌تر آماده می‌کنیم! نقطه مقابل این پیش‌آمد وقتی است که معامله ما در ضرر است و سعی می‌کنیم خودمان را پایبند به شرایط فعلی و استراتژی خود نشان بدهیم! حالا با گفتن این‌که معامله به نفع ما بازخواهد گشت، سعی می‌کنیم حد ضرر خود را گسترش دهیم و این اشتباه فاحش را توجیه می‌کنیم. بنابراین اینکه معامله را بدون در نظر گرفتن واقعیت بازار در نظر بگیریم بسیار ساده انگارانه است.دستورالعمل‌های اساسی وجود دارد که معامله‌گران برای موفقیت در بازار سرمایه باید دنبال کنند.

ایجاد یک برنامه معامله‌گری، تمرکز بر تنها یک یا دو استراتژی، عدم‌تخطی از برنامه معاملاتی؛ بنابراین می‌توانید ببینید چه چیزی چگونه و چطور کار می‌کند!

به‌عنوان یک معامله‌گر باید روی نتایج تمرکز کنیم و عوامل احساسی را کنار بگذاریم اما ذهن ما می‌تواند مشکل ساز شود! نگرش ضرر توسط تمرین کاهش می‌یابد حتی باوجود ضرر در معاملات بسیار می‌تواند سودآور باشد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید