جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیوقت جابجایی سهم ها رسیده!

وقت جابجایی سهم ها رسیده!

برخی سهم های بازار از جمله بعضی نمادهای خودرویی، رشد قیمت زیادی داشته اند و ارزش بازار این روزهای این نمادها با واقعیت های بنیادی این شرکت ها همخوانی ندارد.
به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، شاخص کل بورس در چند قدمی ایستگاه ۲ میلیون واحدی درجا زده و گویا باید منتظر ناز و کرشمه گل سر سبد بازارهای مالی در یکی دو سال اخیر برای عبور از مقاومت ۲ میلیون واحدی باشیم. فشار عرضه در بسیاری از نمادهای بازار امروز مشهود بود و باید دید در صورت گذر از گردنه ۲ میلیون واحدی، بورس تهران باز هم صعودی دیگر در پیش دارد یا نه.

مجید سوری مدیر عامل کارگزاری پارسیان در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: اگرچه جو روانی رسیدن به مقاومت ۲ میلیون واحدی هم در منفی های این روزهای بازار سرمایه بی تاثیر نبوده؛ ولی نباید انتظار تداوم جهش شاخص بورس را داشت. برخی سهم های بازار از جمله بعضی نمادهای خودرویی، رشد قیمت زیادی داشته اند و ارزش بازار این روزهای این نمادها با واقعیت های بنیادی این شرکت ها همخوانی ندارد. البته هنوز سهم هایی هم در بازار هستند که کمتر از ارزش ذاتی معامله می شوند و برای سرمایه گذاری، میتوان روی پتانسیل های آنها حساب کرد. بنابراین شاید وقت آن رسیده که به جای رشد شاخص کل بورس، منتظر جابجایی هایی در سهم ها باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با گزینه های ارزنده بازار برای سرمایه گذاری گفت: در گروه پتروشیمی، سهم شرکت های تولیدکننده اوره همچنان ارزنده هستند. در بین سهم های بزرگ گروه فولادی و سنگ آهنی هم می توان گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری پیدا کرد.

وی در مورد تاثیر افزایش سرمایه از محل صرف سهام بر روند بازار سرمایه نیز اظهار کرد: افزایش سرمایه از محل صرف سهام منطقا نباید تاثیری بر روند بازار سرمایه داشته باشد و فقط به خاطر بحث معافیت های مالیاتی، انگیزه شرکت ها را برای افزایش سرمایه تقویت خواهد کرد. البته در حال حاضر، بازار سرمایه ما به فاکتورهای خاصی وزن می دهد که چندان قابل پیش بینی نیستند. بنابراین نمیتوان گفت آیا این افزایش سرمایه ها، تاثیرگذار خواهند بود یا نه.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید