پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریورود هشدار آمیز کرونا به ماه اسفند

ورود هشدار آمیز کرونا به ماه اسفند

ورود هشدار آمیز کرونا به ماه اسفند

 ابتلای ماهانه در بهمن ماه نسبت به ماه قبل افزایش پیدا کرده و موازی با آن شمار بستری ها نیز نسبت به دی ماه رشدی مثبت را ثبت کرده است. این در حالی است که شمار جانباختگان این بیماری در بهمن روند نزولی خود را ادامه داده است.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، در بهمن ماه شمار مبتلایان ماهانه کرونا به سومین رکورد خود در تمام مدت شیوع کرونا رسید. متغیر شیوع کرونا در کشور نشان از آن دارد که این افزایش ناشی از رشد شیوع این بیماری در این ماه بوده است.

این درحالی است که این ماه از لحاظ کمترین میزان مرگ ومیر های ماهانه در کشور رتبه سوم را داشت و به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

افزایش ابتلا در ایران

شمار مبتلایان به کرونا در ماه بهمن نسبت به ماه گذشته 13.2 درصد افزایش پیدا کرد و به 208 هزار  نفر رسید. این میزان از ابتلای ماهانه در میان تمام ماه های شیوع کرونا از لحاظ افزایش رتبه سوم را داشت.

موازی با افزایش آمار ابتلا، شمار تستها در هر ماه نیز در ماه های اخیر روندی افزایشی را به ثبت رسانده است. این متغیر در ماه بهمن با 3.3 درصد رشد نسبت به دی ماه به 1 میلیون و 640 هزار مورد رسید که بالاترین شمار تست ماهانه از ابتدا تا کنون به حساب می آید. به عبارت دیگر وضعیت آزمایش های روزانه از میانه تابستان تا کنون همواره روندی افزایشی داشته و این روند هرگز متوقف نشده است.

کرونا

در دی ماه این مهم سبب شده بود تا بسیاری از مبتلایان پنهان کرونایی در کشور شناسایی شوند، بنابراین درصد مهمی از افزایش شمار مبتلایان ناشی از افزایش آمار تست های روزانه بوده است.

متغیر ابتلا به تست ماهانه در هر ماه نمایانگر وضعیت شیوع کرونایی درکشور است. این متغیر سبب می شود که اگر افزایش در ابتلا ناشی از ازدیاد تستها در هر مقطع بوده باشد خنثی شده و در نهایت مسیر واقعی شیوع را منعکس می کند.

این شاخص در ماه قبل در محدوده 11.6 درصد قرار داشت و در این ماه با 1.1 واحد درصد افزایش به 12.7 رسید. بالا رفتن این متغیر به معنای افزایش شیوع این بیماری در این ماه بوده است .

این ماه از لحاظ شدت شیوع بیماری کرونا در ایران در رتبه چهارم قرار گرفته و با توجه به ماه قبل روندی افزایشی را ثبت کرده است.

این در حالی است که شمار مرگ ومیر بر اثر این بیماری روند نزولی خود را ادامه داده است.

کرونا

کاهش مرگ و میر و بهبودی ماهانه

شمار فوتی های ماهانه در ماه بهمن با 31.2 درصد افت نسبت به ماه قبل به 2 هزار و 291 نفر رسید و سومین رکورد را از لحاظ کمترین میزان مرگ و میر ماهانه در کل مدت شیوع کرونا تاکنون ثبت کرده است.

این متغیر از ماه آبان شروع به کاهش کرده و تاکنون روند نزولی خود را ادامه داده است.

علاوه بر این کاهش ثبت شده در آمار فوت، روند بهبودی ماهانه در بهمن ماه نیز با 22 درصد افت نسبت به ماه دی به 192 هزار و 350 نفر رسیده است.

کسر مجموع بهبودی ها و جانباختگان از کل مجموع مبتلایان، نمایانگر وضعیت تحت در مان در هر ماه است.

کرونا

خیز مجدد بستری ها در بهمن ماه

شمار مبتلایان تحت درمان در ماه بهمن نیز همگام با شیوع کرونا افزایش پیدا کرده است. در این ماه با جهش 8.7 درصدی شمار مبتلایان تحت درمان به 166 هزار و 868 نفر رسید.

به معنای دیگر شمار بستری های این بیماری در ماه بهمن افزایش پیدا کرده و از سطح دی ماه بالاتر رفته است.

شدت شیوع این بیماری در کنار افزایش بستری ها می تواند هشداری را برای ماه اسفند در بر داشته باشد.

کرونا

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید