یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهخبرورود مجلس به تاخیر ۱۱ ماهه در ساخت پلاسکو

ورود مجلس به تاخیر ۱۱ ماهه در ساخت پلاسکو

رئیس کمیسیون عمران مجلس از پیگیری کمیسیون متبوعش برای تسریع در ساخت مجدد ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: تاخیر ۱۱ ماهه در ساخت این ساختمان نارضایتی های بسیاری را رقم زده است.

به گزارش رتبه آنلاین، محمدرضا رضایی ، با تاکیدبر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف ساختمان پلاسکو، گفت: تاخیر 11 ماهه در ساخت مجدد اینساختمان هیچ توجیه منطقی ندارد زیرا با طولانی شدن زمان ساخت دوباره این سازه بسیاریاز کسبه این واحد تجاری متضرر خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس،با بیان اینکه ساخت مجدد ساختمان پلاسکو باید با شیوه مهندسی روز و با نظارتی دو برابرآنچه تاکنون بوده صورت بگیرد، افزود: با توجه به تخریب هایی که در سال های اخیر درنتیجه بلایای طبیعی رخ می دهد ساده انگاشتن نحوه ساخت و سازها و سهل انگاری در نظارتها به هیچ وجه به صلاح نبوده و به مثابه تخلف باید با آن برخورد شود.

 زمان بررسی وضعیتپلاسکو در کمیسیون عمران 

این نماینده مردم در مجلسدهم، با تاکید بر اینکه ساخت دوباره ساختمان پلاسکو باید هر چه سریع تر از سوی بنیادمستضعفان و سایر دستگاه های مسئول آغاز شود، تصریح کرد: چهارشنبه هفته آینده کمیسیونعمران مجلس میزبان مسئولان وزارت راه و مسئولان بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف اینساختمان خواهد بود زیرا تاخیر در ساخت این ساختمان نارضایتی های عدیده ای را از سویصاحبان و کسبه رقم زده است.

نماینده مردم جهرم در مجلسشورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس هفته آینده گزارش اقدامات انجام شدهدر خصوص ساختمان پلاسکو را از مسئولان مربوطه مطالبه خواهد کرد، گفت: در صورتی که هیچدلیل قانع کننده ای در خصوص تعلل برای ساخت مجدد این ساختمان وجود نداشته باشد با دستگاهخاطی برخورد می شود.

رضایی با یادآوری تخریب ساختمانیبا عمر کمتر از یک سال در زلزله غرب کشور بر ضرورت تشدید نظارت ها در حین ساخت و سازهاتاکید کرد و افزود: ساختمان پلاسکو نیز به علت عمر بالا و فرسودگی تخریب شد اکنون درساخت مجدد آن باید استانداردهای روز دنیا و مصالح با کیفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه نظام مهندسیو همچنین شهرداری باید در تمام مراحل ساخت ساختمان پلاسکو و سایر ساختمان های مشابهنظارت داشته باشند، گفت: مجلس تمام قد جلوی ساخت ساخت سازه های غیر ایمن و غیر مستحکمایستاده و با افراد متخلف در این زمینه برخورد می کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیونعمران مجلس پیگیر تسریع در آغاز به کار اجرایی در حوزه ساخت ساختمان پلاسکو بوده ودیگر تاخیر در این زمینه را از هیچ دستگاهی نمی پذیرد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید