یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیهمکاری مدیریت شهری و اتاق بازرگانی تهران در جذب سرمایه‌گذار خارجی

همکاری مدیریت شهری و اتاق بازرگانی تهران در جذب سرمایه‌گذار خارجی

رئیس اتاق بازرگانی تهران در جلسه شورای شهر پیشنهاد همکاری و کمک در جذب سرمایه گذار خارجی را مطرح کرد که این پیشنهاد با استقبال اعضای شورا روبرو شد .


به گزارش رتبه آنلاین، – فائزه مومنی ؛ مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران روز یکشنبه  درسی و دومین جلسه شورای شهر با ارائه گزارشی گفت:  می توانیم کار مشترکی در تکمیل و بهره برداری نمایشگاه آفتاب با مدیریت شهری تهران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تهران18 هزار عضو دارد عنوان کرد: توانمندسازی اعضا، مطالبه گری و دفاع از بخش خصوصی از وظایف اتاق بازرگانی است.

خوانساری با بیان اینکه اتاق می تواند در جذب سرمایه گذار خارجی به مدیریت شهری کمک کند افزود: سالانه 50 میلیارد دلار نیاز به سرمایه گذار خارجی داریم که با توجه به ظرفیت های اتاق و  کمیته سرمایه گذاری خارجی اتاق می تواند در این زمینه شهرداری را کمک کند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تهران 60 درصد اقتصاد تهران را پوشش می دهد، آمادگی اتاق بازرگانی برای همکاری با مدیریت شهری را اعلام کرد.

وی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه شهر آفتاب در پایتخت عنوان کرد: پیشنهاد می شود برای تکمیل و بهره برداری از این نمایشگاه از اتاق بازرگانی کمک گرفته شود .

وی خاطر نشان کرد: در زمینه مسئولیت اجتماعی و کودکان کار نیز توافقاتی با  کمیته امداد انجام شده است که با توجه به ورود مدیریت شهری در این مبحث، اتاق ظرفیت همکاری لازم را در این زمینه دارد.

اعضای شورای شهر پس از استماع گزارش رییس اتاق بازرگانی نظرات خود را در این باره عنوان کردند.

محمود میرلوحی با بیان اینکه شاهد رکود اقتصادی در کشور و تهران هستیم، گفت: شهرداری مجبور به استقراض است و این مسئله خوب نیست.

مجید فراهانی با بیان اینکه 25 میلیارد دلار پروژه در تهران آماده سرمایه گذاری است گفت:پروژه های شهری سهم صفر درصد از سرمایه خارجی داشتند.

وی پیشنهاد کرد : کارگروه مشترک مدیریت شهری و اتاق بازرگانی ایجاد شود تا شرایط برای جذب سرمایه های خارجی ایجاد شود.

حسن رسولی عضو دیگر شورا نیز افزود: در بحران مالی هستیم و انتظار داریم اتاق بازرگانی که با دولت و کمیسیون های اقتصادی مرتبط است به ما کمک کند تا شهرداری از خط اعتباری چین که تاکنون بی بهره بوده استفاده کند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری آماده برون سپاری پروژه ها به سرمایه گذاران است.

افشین حبیب زاده نیز تغییر کاربری از مسکونی به تجاری را موجب براز مشکلات عنوان کرد و گفت:  این درست نیست که هر شهروندی با پرداخت پول کاربری خود را تغییر دهد!

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت نیز با بیان اینکه اتاق بازرگانی گام اول دوستی را بردارد، گفت: اتاق بازرگانی در گام اول همکاری با مدیریت شهری  ١٨ هزار موتور برقی وارد کند و ناوگان خودرویی خود را برقی کند.

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: پروژه های بزرگ ناتمام در تهران از جمله شهر آفتاب را در دست داریم.

وی با بیان اینکه  به دلیل مشکلات مالی توان تکمیل آن را نداریم، پیشنهاد کرد: در این خصوص با کمک اتاق بازرگانی همکاری انجام شود.

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز گفت: این شهر سوخته است و فعلا٣٠ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

وی گفت: باید از این شهر مواظبت کنیم تا هیچ کس آسیب نبیند و باید اتاق بازرگانی باتوجه به مسئولیت اجتماعی‌اش فرصت هایی برای شهر ایجاد کند.

الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز با بیان اینکه  درخصوص استارتاپ‌ها سازوکار خوبی در شهرداری داریم، عنوان کرد: در این خصوص میتوان یک مدل همکاری تعریف کرد.

وی با بیان اینکه بطور خاص می خواهم اتاق بازرگانی را به کاهش آلودگی هوا دعوت کنیم، گفت: اتاق با جذب بخش خصوصی سرعت حل مسئله را بیشتر خواهد کرد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر نیز یکی از وظایف اتاق بازرگانی را هماهنگی نمایشگاه های تخصصی دانست و افزود:  اکسپوی٢٠٢٠ را در پیش داریم که یک جشنواره فرهنگی است  که میتوانیم با همکاری اتاق به عنوان مدیریت شهری نقش فعالی در اکسپو داشته باشیم.

آرش میلانی عضو دیگر شورا نیز یکی از ابرچالش های پایتخت را  آلودگی هوا دانست و گفت:  این مشکلات زیست محیطی تاثیر منفی در راستای جذب کسب و کار دارد.

وی گفت: باید بسمتی برویم که عوارض آلودگی هوا از صنایع گرفته شود و همچنین نقش فعالی در صندوق ملی محیط زیست داشته باشند.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه تاکید کرد: توقع شورا و شهرداری از اتاق بازرگانی این است که وظیفه مهمی در جهت سرمایه گذاری در پروژه های شهری و جذب سرمایه را ایفا کند.

وی گفت: ما نیز وظیفه داریم پروژه هایی که از نظر مالی و درآمد شفاف باشند را در اختیار اتاق قرار دهیم.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید