یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهگوناگوننرخ سود به صورت آنی کاهش نمی‌یابد

نرخ سود به صورت آنی کاهش نمی‌یابد

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به اینکه بالا بودن نرخ سودها تاثیرات مخربی بر اقتصاد ما گذاشت که عدم تعادل در ترازنامه بانک ها از آن جمله بوده است، گفت: که این نرخ‌ها که شامل هزینه‌های نظام بانکی و قیمت تمام شده پول است به صورت دفعی و آنی کاهش پیدا نمی‌کند زیرا سررسید بسیاری از سپرده‌ها بیش از یک سال است.

به گزارش رتبه آنلاینعلی دیواندری از این رو هم نیازمند قوانین خوب هستیم وهم نیازمند پشتیبانی‌های دولت، رسانه‌ها و مردم.

وی ادامه داد:در این راستا یکی از مشکلات عمده نظام بانکداری کشور، نهادهای پولی غیرمجاز بود که به عنوان یک زائده مشکل ساز همیشه با نظام بانکی بود که خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم باهمت مسئولان تصمیم گرفته شد تا این معضل تعیین تکلیف شود.

وی اقدامات بانک مرکزی در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه  و ابراز امیدواری درباره اجرای تدریجی این سیاست ها خاطر نشان کرد: بخش‌های مختلف بانک مرکزی به ویژه بخش نظارت مجدانه و مسئولانه برای حل این معضل تلاش می‌کنند.

دیوان دری در پایان تاکید کرد:امیدواریم قیمت تمام شده پول نیز کاهش یابد و به سمت ثبات در اقتصاد حرکت کند تا شاهد کاهش مداوم نرخ سود تا رسید به عددی در حدود نرخ تورم پیش رویم و جراحی هایی نیز انجام گیرد و اقتصاد ما بیشتر به سمت سلامت پیش رود.

 منبع : اقتصاد آنلاین
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید