سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزنخستین خط تولید کمباین برنج کشور در اراک رونمایی شد

نخستین خط تولید کمباین برنج کشور در اراک رونمایی شد

 

نخستین خط تولید و مونتاژ کمباین برنج کشور با حضور مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران در این شرکت رونمایی شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، مصطفی خاکسار در آیین رونمایی و افتتاحیه خط تولید کمباین برنج در شرکت کمباین سازی ایران اظهار کرد: آستان قدس رضوی براساس وظایف شرعی و قانونی خود نسبت به پرداخت مالیات واحدهای تولیدی زیرمجموعه آستان نگاه ویژه‌ای دارد و اظهارنامه‌های مالیاتی در تمامی این واحدها تکمیل و مالیات پرداخت شده است.

وی افزود: براساس قانون تنها واحدهای تولیدی آستان قدس رضوی مشمول پرداخت مالیات هستند و افرادی که ادعا می‌کنند تمامی سرمایه‌ها و دارایی ‌های آستان قدس رضوی باید مالیات پرداخت کنند اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، بر همین اساس تمامی واحدهای تولیدی این آستان مالیات پرداخت می‌کنند. اگر آستان قدس امروز مالیاتی را پرداخت می کند براساس اظهارنامه‌های مالیاتی است و کسانی که از مالیات ندادن آستان قدس حرف می زنند یا جاهلند یا غرضی دارند.

قائم مقام آستان قدس رضوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در رویکرد جدید خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی، ضمن توجه به ساماندهی و نظم بخشی به اقدامات موثر، در نهادهای زیر مجموعه خود مبتنی بر شفافیت عمل می‌کند و  براساس قوانین شرعی و به عنوان امین مردم بویژه درخصوص موقوفات سعی بر استفاده از منابع موجود به بهترین شکل دارد، ماموریت‌های اجتماعی و اقتصادی آستان قدس در گروی بهره برداری مناسب و شایسته از موقوفات است.

خاکسار ادامه داد: آنچه آستان قدس در اختیار دارد موقوفات و امکاناتی است که مردم در اختیار او قرار می‌دهند که آستان موظف است به عنوان امین صادق در بهره‌برداری از امکانات و حفظ آنها بکوشد.

وی اضافه کرد: آنچه امروز در حوزه اقتصادی رونمایی می شود ورود آستان برای به دست گرفتن اقتصاد کشور نیست، آستان به مواردی ورود می‌کند که نیاز مردم بوده و تولید آن توسط مردم امکان ندارد، آستان قدس توان اساسی خود را جهت انجام کارهای ملی که درخصوص آنها خلاء وجود دارد به کار می‌گیرد.

قائم مقام آستان قدس رضوی اضافه کرد: حوزه مواد غذایی یکی از حوزهایی‌ است که دشمن آن را هدف قرار داده است، توجه به چرخه تولید و تامین بذر سالم و… از جمله مواردی است که باید در دستور کار باشد، این اقدامات زمینه ساز شرایط ورود دیگران به این عرصه باتکیه بر توانمندی و منابع مالی در اختیار و موارد مورد نیاز است که نیازمند حمایت دولت و بانک ها است.

خاکساری با اشاره به اینکه حمایت دولت از تولیدکننده و مصرف کننده امری ضروری است، بیان کرد: تولید کمباین برنج حاصل مدیریت قوی، حمایت خوب و پشتکار و همت دست اندرکاران است، آنها روحیه، همت و پشتکار بالایی دارند و اگر این ویژگی‌ها نباشد از مدیران هم کاری برنمی‌آید چرا که سرمایه اصلی، آنها هستند. آستان قدس براساس توانمندی‌ها و منابع مالی وارد شده سرمایه‌ای را اختصاص و شرکتی را تشکیل داده تا نیازها برطرف شود، آستان قدس برای انجام این چنین اقداماتی ریسک پذیر است و از انجام اینگونه فعالیت‌ها واهمه ندارد.

خاکسار تصریح کرد: علیرغم آنکه دشمن علیه این مردم کمر همت را بسته اما مردم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ایستاده‌اند، ما با تلاش به دشمنان اعلام می کنیم که از پانخواهیم نشست و تولید امروز نشانه این عزم و جدیت است.

وی اضافه کرد: با توجه به وسعت کاشت برنج در استان‌های مختلف کشور، تولید کمباین برنج گامی موثر در راستای خودکفایی کشور در برداشت غلات خواهد بود. بیش از ‌هزار و 950 قطعه از مجموع دو هزار قطعه مرد نیاز برای ساخت کمباین برنج تولید داخل است و انتظار می‌رود شرکت کمباین سازی ایران برای طراحی و ساخت دیگر قطعات وارداتی نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید