پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریمسئولان به دنبال آمارسازی نباشند/تورم ۴۰ درصدی در سفره مردم وجود دارد

مسئولان به دنبال آمارسازی نباشند/تورم ۴۰ درصدی در سفره مردم وجود دارد

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با غیرواقعی خواندن آمار تک رقمی تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار گفت: دروغ شاخ و دم ندارد و مسئولان به دنبال آمارسازی نباشند.
به گزارش رتبه آنلاین از خانه ملت، ولی ملکی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به اینکه رئیس مرکز آمار ایران نرخ تورم 12 ماهه منتهی به تیرماه 97 را 8.7 درصد اعلام کرده است، گفت: جای سوال و تعجب است که آقای عادل آذر با کدام فرمول ریاضی آمار فعلی را اعلام کرده و به نرخ تورم یک رقمی رسیده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دروغ شاخ و دم ندارد، اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه مصالح، ابزار ساختمانی و مسکن شاهد افزایش 40 درصدی قیمت ها، در حوزه سکه و ارز افزایش 200 الی 300 درصدی و محصولات پتروشیمی 40 درصدی و همچنین در حوزه مواد خوراکی تورم 40 درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: اگر مسئولان در بین مردم باشند خواهند دید طبقه پایین جامعه به نان شب خود محتاج هستند از این رو در سفره مردم تورم 40 درصدی ملاحظه می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مسئولان با آمارسازی به شعور مردم توهین نکنند، افزود: این موضوع موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد؛ با حرکت لاک پشتی مجلس، دولت و قوه قضاییه امکان مهار تورم وجود ندارد مگر اینکه ارائه راهکار عملیاتی داده شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: مشکین شهر دارای موقعیت مناسبی است که می توان در حوزه مناطق آزاد به خوبی از آن بهره برد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید