پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هامرگ ۱۵۲۷ معتاد ایرانی در شش‌ ماه

مرگ ۱۵۲۷ معتاد ایرانی در شش‌ ماه

از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال یکهزار و ۵۲۷ نفر بر اثر اعتیاد در کشور جان خود را از دست دادند، این شمار کشته شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۵) که یکهزار و ۶۰۴ نفر بود، ۴.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش رتبه آنلاین از سازمان پزشکی قانونی، در 6 ماهه نخست سال جاری از کل تلفات اعتیاد در کشور یکهزار و 361 نفر مرد و 166 نفر زن بودند. این در حالی است که آمار مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در نیمه نخست سال گذشته یکهزار و 451 و تعداد زنان 153 نفر بود.

در این مدت استان‌های تهران با 349، فارس با 179 و اصفهان با 101 فوتی بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با 8، مازندران و ایلام هر کدام با 9 و گلستان، سمنان و بوشهر هر کدام با 12 فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، در نیمه نخست امسال از کل تلفات اعتیاد یکهزار و 337 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و 190 نفر بر اثر مصرف مواد محرک جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در این مدت بیشترین آمار مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر با 290 فوتی در مرداد ماه و کمترین آن با 205 فوتی در فروردین ماه ثبت شده است.

این گزارش می‌افزاید : آمار تلفات اعتیاد در شهریور ماه برابر با 252 فوتی بوده است که 221 نفر از آنان مرد و 31 نفر زن بودند.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید