سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیمدیران "شستا" قیمت‌سازی کردند

مدیران “شستا” قیمت‌سازی کردند

مدیران

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مدیران شستا با مصاحبه‌های خود فقط به دنبال تهیج سهامداران خرد بودند، گفت: این مصاحبه‌ها در قیمت‌ها اثر دارد ومصداق قیمت سازی است و باید با آن برخورد کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، ولید هلالات در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره منفی شدن بازار اظهار کرد: به دلیل اینکه چند گروه همانند شستا، خودرو و پالایشی‌ها لیدری بازار را در اختیار دارند زمانی که این گروه‌ها در صف فروش می‌نشینند، سهام‌های دیگر نیز به تبعیت از آن‌ها به صف فروش می‌روند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه متاسفانه رابطه سهم‌های بازار با سهم‌های لیدر قطع نشده است، افزود: بازار روی تحلیل خاصی جلو نمی‌رود، اما در میان مدت اینگونه نخواهد بود و از طرفی نظارت وزارت صمت بر روی فولادی‌ها اثر گذاشته و طبیعی است که بازار ضعیف شود.

مدیران شستا با مصاحبه‌های خود فقط به دنبال تهیج سهامداران خرد بودند تا آن‌ها را به سمت خرید سوق دهند و یا اینکه از فروش منصرف کنند که باید جلوی اینگونه رفتار گرفته شود.

هلالات تصریح با بیان اینکه جنس صف فروش‌های فعالی با صف فروش‌های هفته‌های گذشته متفاوت است کرد: این صف فروش‌ها ضعیف هستند و نگرانی از اپیدمی ریزش بازار برطرف شده و بازار شرایط غیرعادی ندارد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریزش ” شستا” اظهار کرد: در گذشته مدیرعامل شرکت در قیمت ۵ هزار تومان از ارزنده بودن سهم خبر داده بود، اما در قیمت فعلی برای خرید ورود و حمایت نمی‌کند که این موضوع جای گله و تاسف دارد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه باید از نوع رفتا رمدیران شستا و تامین اجتماعی گلایه داشته باشد، تاکید کرد: زمانی که مدیران اعلام می‌کنند سهم در قیمت ۵ هزار تومان ارزنده است باید در قیمت پایین‌تر حاضر به خرید باشند.

هلالات افزود: مدیران شستا با مصاحبه‌های خود فقط به دنبال تهیج سهامداران خرد بودند تا آن‌ها را به سمت خرید سوق دهند و یا اینکه از فروش منصرف کنند که باید جلوی اینگونه رفتار گرفته شود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: سازمان باید بر روی مصاحبه‌ها نظارت کند این مصاحبه‌ها در قیمت‌ها اثر دارد ومصداق قیمت سازی است و باید با آن برخورد کرد.

وی تصریح کرد: شستا ارزش بازار بزرگی دارد و بسیاری از سهامداران با این سهم وارد بازار سرمایه شدند و به همین دلیل روی کلیت بازار در حال اثرگذاری است به همین دلیل باید مدیرت شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید