پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیمحمود بهمنی: کارشناسي دولت براي حذف 33 میلیون یارانه بگیر دقيق و...

محمود بهمنی: کارشناسي دولت براي حذف 33 میلیون یارانه بگیر دقيق و اصولي نيست

اطلاعات ما در بحث هدفمند كامل نيست. دولت بايد با به دست آورن اطلاعات كامل اقدام به حدف يارانه بگيران كند.

محمود بهمني عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در مورد پيش بيني حذف ٣٣ ميليون يارانه بگير در لايحه بودجه ٩٧ گفت: اصلا اين تعداد را قبول ندارم ما معتقديم بايد قبل از حذف اين تعداد دولت آزمون وسع(بررسی رسمی وضع مالی یک فرد) را انجام دهد در حال حاضر حقوق بسياري از افراد ارقام درشتي است و اتفاقا همين افراد يارانه نيز دريافت مي كنند .

رییس سابق بانک مرکزی در گفت‌وگو با ادامه داد: با آزمون وسع ممكن است تعداد از اين ٣٣ميليون كمتر و البته شايد هم بيشتر شود. دولت بايد با به دست آورن اطلاعات كامل اقدام به حدف يارانه بگيران كند .

این نماینده اصول‌گرای مجلس بيان كرد: كارشناسي دولت براي حذف اين تعداد دقيق و اصولي نيست. اطلاعات ما در بحث هدفمند كامل نيست. برخي افراد استحقاق دريافت يارانه را ندارند و آن را دريافت مي كنند اما برخي نيز كه به آن نياز دارند حذف شده اند.

رئيس كل بانك مركزي دولت احمدي نژاد گفت: ممكن است با اين تصميم دولت مجددا تعدادي از افراد كه بايد يارانه بگيرند حذف شود و دوباره به افرادي كه وسع مالي خوب و أيده الي دارند يارانه پرداخت شود.

وي تصريح كرد:مجلس از دولت خواسته است كه بر اساس ازمون وسع اين تعداد را حذف كند و اين مستلزم اطلاعات و آمار درست در اين زمينه است .

منبع : عصر ایران

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید