شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیانتشارات«مارگارت ‌اتوود» به جمع پرفروش‌ها بازگشت

«مارگارت ‌اتوود» به جمع پرفروش‌ها بازگشت

مارگارت اتوود

نخستین فهرست هفتگی پرفروش‌های داستانی نشریه نیویورک‌تایمز با بازگشت رمان «‌وصیت‌ها»‌ نوشته «مارگارت آتوود» به ۵ اثر پرفروش داستانی این نشریه منتشر شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا،‌ رمان «جایی که خرچنگ‌ها ‌آواز می‌خوانند» ‌نوشته‌ی «دلیا اوئنز» که در صدر آخرین فهرست هفتگی پرفروش‌های داستانی نشریه قرار داشت،‌ در نخستین فهرست هفتگی آثار داستانی سال ۲۰۲۰ این نشریه نیز در رتبه اول  دیده می‌شود. این شصت و نهمین هفته حضور این رمان در این فهرست محسوب می‌شود.

در رتبه دوم این فهرست نیز «محافظان» نوشته «جان گریشام» قرار دارد. این رمان که داستان درگیر شدن وکیلی به نام‌ «کالن پست» با چندین قاتل بی‌رحم را روایت می‌کند،‌ برای یازدهمین هفته در این فهرست قرار دارد.

رمان «موسسه» نوشته‌ «استفن کینگ» که جدیدترین اثر این نویسنده پرفروش است نیز در جایگاه سوم قرار دارد. «کینگ» در رمان «موسسه»،‌ داستان کودکانی با مهارت‌های ویژه را روایت می‌کند که پس از ربوده شدن به یک موسسه مخوف منتقل شدند.

حضور جدیدترین رمان «‌جیمز پترسون» در جایگاه چهارم این فهرست نیز، نخستین فهرست پرفروش‌های داستانی این نشریه را به فهرستی مملو از نویسندگان پرفروش همیشگی  تبدیل کرده است.

این اثر که به عنوان‌ «کریس کراس»‌ به چاپ رسیده است، بیست و هفتمین جلد از سری کتاب‌های «الکس کراس» محسوب می‌شود. «‌پترسون» در این  رمان داستان کارآگاهی را روایت می‌کند که این‌بار با مجموعه‌ای از قتل‌ها و جنایت‌های برنامه‌ریزی‌شده مواجه می‌شود. این مجموعه جنایت‌ها این سوال را در ذهن کارآگاه داستان ایجاد می‌کنند که آیا فردی که توسط او دستگیر شده و اخیرا به عنوان مجرم اعدام شده، بی‌گناه بوده یا خیر.

اما رمان «وصیت‌ها» نوشته «مارگارت‌ اتوود» که  با منتشر شدن آثار نویسندگان دیگر مدتی بود در بین پنج اثر پرفروش داستانی نیویورک‌تایمز دیده نمی‌شد؛ بار دیگر در جمع ۵ اثر برتر و در رتبه پنجم دیده می‌شود.

«وصیت‌ها»‌ موفق شده بود در نخستین هفته انتشارش به صدر این فهرست راه یابد. درباره رمان «وصیت‌ها» ‌که دنباله‌ای بر رمان «‌سرگذشت ندیمه»‌ است آمده: همزمان با پدیدار شدن نشانه‌هایی از فروپاشی «گیلیاد»‌،‌ رازهای قدیمی سه زن را گرد هم می‌آورد. رمان‌ «وصیت‌ها» پیش از چاپ به عنوان نامزد دو جایزه ادبی «بوکر» ‌و «گیلر»‌ معرفی شده بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید