جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرکارتون و طنزمادرزن و جهیزیه عروس

مادرزن و جهیزیه عروس

پاشنه کفش عروس شکست!

گزارش ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به آن‌ها که سوار بر خر مراد به مردم می‌خندند و زن زندگی برای بازار سرمایه و…

به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله خبر آورده که عروسی که این‌روزها می‌خواهد از دست دل غول بزرگ راحت شود و پشت مهریه خود، سند بازارسرمایه را بندازد، مادر این عروس روزهای سختی را برای جمع‌آوری جهیزیه آن داشته و هر روز، از هنرهای این تازه‌عروس حرف می‌زند و حتی امروز تیر آخر را به قلب سهامدار با یک شفاف‌سازی! فرستاد؛ گویا این “سیتا”خانم بازارسرمایه ما، زن زندگی باشد.

سر درس هندسه
البته سخنگوی راه‌پله خبری آورده از همکلاسی‌های “مرحوم کردان” که با یکدیگر سر درس هندسه می‌نشستند و ته کلاس باهم نمره ۲۰کلاس را می‌خواندند؛ اگر این خبر راست باشد که این آقای مدیرعامل نیز مدرکش تقلبی است، امیدواریم که آقای رئیس، ناراحتی قلبی نداشته باشند.

عرضه‌اولیه سبک، به کام هیچکس نیست
عرضه‌های اولیه همیشه برای بورسی‌ها حکم حلوای تنترانی داشته؛ ولی تازگی‌ها بعضی عرضه‌های اولیه بجز اعصاب خرابی، برای سهامداران چیزی به همراه ندارد.
عرضه اولیه شرکت‌های کوچک که سهامدار عمده در عرضه‌ها قطره چکانی عمل می‌کند و بازدهی روزانه حتی کمتر از یک درصدی دارد، برای فعالان بازاری که عادت به رشد‌های روزانه ۵درصدی سهم‌ها کردهاند هیچ جذاب ندارد.
عرضه ۱۰درصد سهام یک شرکت کوچک، نه برای سهامداران عمده نقدینگی چندانی به همراه داشته و نه برای سهامداران جذاب است و بد نیست هدف از این عرضه‌ها و صد البته حجم مبنا در سهم‌های تازه وارد بازار را شفاف‌تر مطرح کنند.

پاشنه کفش عروس، شکست
امروز اتفاق مثبتی هم رخ داد؛ کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات با هدف جذب سرمایه به این بازار. اما هنوز این تصمیم اجرایی نشده، کارگزاران شکوه کرده اند که سرمایه گذاری در حوزه توسعه سیستم معاملات و… توجیه ندارد و از ما انتظار بهتر شدن نداشته باشید! اگرچه کاهش کارمزد‌ها گام بسیار مثبتی بود؛ اما فکر نمی‌کنید برای جذب سرمایه‌های مردم، قبل از هر چیز اصلاح سیستم‌ همیشه معیوب‌تان ضرورت دارد؟ اصولا وقتی سیستم هنگ باشد و امکان حتی مشاهده پرتفوی وجود نداشته باشد، کاهش کارمزد چه جذابیتی دارد؟

سوار بر خر مراد، خنده را می‌بینند
بالانشین‌ها حکم کرده اند افزایش اجازه بها بیشتر از ۲۵ درصد ممنوع! اولا که تعیین اجاره اصلا دست شما نیست و صاحبخانه‌ها معمولا هر چقدر زورِشان برسد، اجاره‌ها را بالا می‌برند؛ دوما مگر حقوق و درآمد مردم (منظورمان قشر ضعیف و متوسط اجاره نشین است)، چقدر افزایش داشته که هر روز مجوز افزایش نرخ چیزی را صادر می‌کنید؟ البته از سیاست گذارانی که حقوق‌های چند ده میلیون تومانی می‌گیرند و سوار خر مراد هستند نباید انتظار داشت حال و روز مردم بی نوا را درک کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید