یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیلیست کشورهایی که بالاترین هزینه نظامی را دارند

لیست کشورهایی که بالاترین هزینه نظامی را دارند

در سال ۲۰۱۶ میلادی برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۱، هزینه‌های نظامی در دنیا رشد کرد. دراین سال مجموع هزینه‌های نظامی کشورها برابر با ۱.۶۸۶ هزار میلیارد دلار بود که ۰.۴ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از موسسه مطالعات صلح بین الملل  استکهولم، ۳۶ درصد از کل هزینه‌های نظامی در دنیا توسط امریکا انجام شده است  در این سال امریکا ۶۱۱ میلیارد دلار  برای تامین تجهیزات دفاعی و نظامی هزینه کرد که سه برابر میزان هزینه‌ای است که توسط چین انجام شد و تقریبا ده برابر هزینه ای است که روسیه برای تامین تجهیزات دفاعی و موشکی صرف کرده است.این سه کشور بیش از ۵۱ درصد از کل هزینه های نظامی دنیا را به خود اختصاص داده اند.

در این سال هزینه‌های نظامی کشور عربستان سعودی برابر با ۶۳.۷ میلیارد دلار بود که ۳.۸ درصد کل هزینه‌های نظامی در دنیا بوده است. کشورهای هند و فرانسه و بریتانیا در این رده بندی بعد از عربستان در جایگاه ششم تا هشتم قرار دارند .

از دیگر کشورهایی که هزینه‌های نظامی بالایی دارند می‌توان به ژاپن، آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، استرالیا، برزیل  و امارات اشاره کرد. درسال گذشته هزینه های نظامی امارات برابر با ۲۲.۸ میلیارد دلار بود که ۱،۳ درصد از مل هزینه های  نظامی در دنیا بود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید