یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریفروشگاه‌های کتاب‌های مصور در بحران تعطیلی

فروشگاه‌های کتاب‌های مصور در بحران تعطیلی


با وجود این‌که انتظار می‌رود فیلم جدید ابرقهرمانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» در هفته‌ اول اکرانش تا مرز یک میلیارد ‌دلار فروش داشته باشد، اما کتاب‌فروشی‌هایی که خانه‌ اصلی این شخصیت‌ها هستند برای حفظ بقای خود در بازار دست ‌و پا می‌زنند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا به نقل از گاردین،‌ تعطیلی تعداد بسیار زیادی از فروشگاه‌های کتاب‌های مصور در چندماهه اخیر از بریتانیا و ایالات متحده گزارش شده است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به پایان کار فروشگاه کتاب‌های مصور «سنت مارک» که زمانی یکی از معتبرترین فروشگاه‌های نیویورک بود اشاره کرد.

سال گذشته، وبسایت «بلدینگ کول» با ارائه اطلاعاتی اعلام کرد، ۵۰ فروشگاه کتاب‌های مصور در سال گذشته در سراسر بریتانیا و ایالات متحده به فعالیت خود پایان دادند. از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ تاکنون، حداقل ۲۱ فروشگاه در ایالات متحده و ۱۱ فروشگاه بریتانیایی واقع در «ناتینگهام»، «رامس‌گیت» و «توتینگ» و برخی مناطق دیگر که تاکنون گزارش نشده است، تعطیل شده‌اند.

این رویداد نشان می‌دهد، روزهایی که جدیدترین نسخه از داستان‌های «‌مرد عنکبوتی» از کیوسک‌های ‌روزنامه‌فروشی خریداری می‌شد، مدت‌هاست به تاریخ پیوسته است.

هفته‌ گذشته، «رون مارتز»‌، نویسنده آمریکایی کتاب‌های مصور در صفحه‌ توئیترش نوشت که طی سخنرانی‌اش در کلاس یک مدرسه یکی از دانش‌آموزان از او پرسیده از کجا می‌تواند کتاب‌های مصور خریداری کند! پس چرا بسیاری از این فروشگاه‌ها با بحران مواجه شده‌اند؟ همچون بسیاری از خرده‌فروشان، فروشگاه‌های کتاب‌های مصور نیز درگیر هزینه‌هایی همچون اجاره مغازه، حقوق کارکنان، بیمه و … هستند، اما سود حاصل از فروش‌کتاب‌های مصور به قدری ناچیز است که نمی‌تواند تعادل بین مخارج و درآمد را حفظ کند.

یکی از مالکان فروشگاه کتاب‌های مصور در شهر «لیدز»‌ بیان کرد: «سود زیادی از فروش‌ کتاب‌های مصور و گرافیکی حاصل  نمی‌شود. نمی‌توانید انتظار داشته باشید با وارد شدن به عرصه فروش کتاب‌های مصور به یک میلیونر تبدیل شوید.»

همچنین «لیزا وود»‌ هنرمند انگلیسی کتاب‌های مصور در این خصوص بیان کرد: «ابرقهرمانان در هیچ دوره‌ای بیش‌تر از حالا در معرض دید همگان نبودند، ‌با این ‌حال  این‌طور نیست ‌که مردم  بلافاصله بعد از تماشای آخرین نسخه‌ از فیلم‌های مارول از سینماها به فروشگاه‌های کتاب‌های مصور هجوم بیاورند. آن‌ها سراغ فروشگاه‌های آنلاین می‌روند و رمان‌های گرافیکی می‌خرند که فروشگاه‌های عادی نمی‌توانند از لحاظ قیمت‌ با آن‌ها رقابت کنند. من فکر می‌کنم در آینده شاهد از بین رفتن صنعت کتاب‌های مصور ماهانه و منحصرا تولید کتاب‌های گرافیکی خواهیم بود.»

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید