یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیفرار از اصلاح و تشکیل صفوف فروش

فرار از اصلاح و تشکیل صفوف فروش

فرار از اصلاح و تشکیل صفوف فروش

سهامدارانی که تاکنون سود مناسبی دریافت کرده‌اند، برای حفظ میزان سود خود و فرار از اصلاح، صفوف فروش را تشکیل داده‌اند تا نسبت سود خود را به دارایی خود حفظ کنند.

به گزارش رتبه آنلاین، محسن عبدالهی کارشناس بازارسرمایه در راستای ریزش ادامه‌دار بازارسرمایه که از دیروز پس از اعلام لغو ETF دارادوم اعلام شد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهارکرد: هوش سرمایه زمانی که تغییر سیاست‌ها را در بورس مشاهده می‌کند طبیعتا مکانیزم خود را تغییر داد و هراس از افزایش ریسک‌ها را نمی‌تواند بپذیرد.

وی ادامه داد: بازارسرمایه و شاخص‌کل آن، قد کشیده و به‌همین نسبت ریسک‌های این بازار نیز با توجه به رشد اعداد، افزایش پیدا می‌کند و این ریسک‌ها جدی‌تر می‌شود.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: تغییرات مکانیزمی که این روز‌ها بازار بخاطر سیاست دارادوم متحمل شده از نوع همین ریسک‌ها بوده و بسیاری از سهامدارانی که تاکنون سود مناسبی دریافت کرده‌اند، برای حفظ میزان سود خود و فرار از اصلاح، صفوف فروش را تشکیل داده‌اند تا نسبت سود خود را به دارایی خود حفظ کنند.

عبدالهی درباره اینکه آیا باید عرضه و لغو ETF آنقدر در بازار تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: بازار نیازمند حمایت واقعی بوده و روند منفی بازار ادامه‌دار نخواهد بود و این اصلاح، زمان‌بر نیست شاید با تزریق یک خبر مثبت، روند و جو بازار کاملا بازگردد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید