سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهنفت و نیروغول متانولی تعدیل ۳۶درصدی داد

غول متانولی تعدیل ۳۶درصدی داد

شرکت پتروشیمی زاگرس طی اطلاعیه‌ای در رابطه با تغییر با اهمیت پیش‌آمده در درآمد هر سهم خود شفا‌ف‌سازی کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، نماد شرکت پتروشیمی زاگرس «زاگرس» به منظور افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. این شرکت در گزارش شفاف‌سازی،  سود خالص پیش‌بینی شده خود را از یک میلیارد و 300 میلیون تومان به یک میلیارد و 860 میلیون تومان افزایش داد. «زاگرس»  3 دلیل اصلی برای این رشد سود خالص عنوان کرده است:

1-    افزایش نرخ فروش متانول صادراتی که ناشی از افزایش نرخ جهانی متانول (افزایش 5 درصدی نرخ متانول)

2-    افزایش نرخ تبدیل ارز (شرکت در ابتدای سال نرخ دلار را 40375 ریال منظور کرده بود که در گزارش جدید این نرخ را به 43000 ریال افزایش داده است)

3-    افزایش 3 درصدی تولید متانول و افزایش 26 درصدی فروش بخار

شرکت در گزارش ضمیمه اعلام کرده است که افزایش قیمت تمام شده نسبت به پیش‌بینی قبلی به دلیل افزایش پیش‌بینی 5 درصدی تولید و همچنین افزایش نرخ گاز خوراک و یوتیلیتی مصرفی به دلیل افزایش نرخ تبدیل ارز می‌باشد.

همچنین نرخ هزینه حمل 40 دلار در نظر گرفته شده است که نسبت به پیش‌بینی اولیه تغییری نداشته و همچنین افزایش هزینه‌های فروش و اداری عمدتا به دلیل افزایش مقدار متانول صادراتی و همچنین افزایش نرخ تبدیل ارز نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی است.

در قسمت دیگر از این گزارش آمده است که دو میلیارد و 224 میلیون تومان هزینه بهره تسهیلاتی دریافتی از بانک ملت در طول سال جاری تسویه شده است. از طرفی دیگر مبلغ شش میلیارد و پانصد میلیون تومان خالص درامدهای متفرقه از محل سود سپرده‌های بانکی در سال 96 پیش‌بینی شده است.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید