جمعه 10 فروردین 1403
خانهتجارتمناطق آزادظرفیت های صادراتی ارس افزایش می یابد

ظرفیت های صادراتی ارس افزایش می یابد

محسن خادم عرب باغی در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر ارس افزود: مشوق های جدید سازمان منطقه آزاد ارس، با هدف حمایت از صادرکنندگان صورت می گیرد و تلاش داریم تا به صادرکنندگان نشان دهیم که ارزش زیادی برای فعالیت های ارزشمند این عزیزان قائل هستیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: هرچند اعتقاد داریم که این حمایت ها باید بیشتر شود و ارزش فعالیت های جهادگونه فعالان حوزه تولید و صادرات منطقه آزاد ارس، بسیار بیشتر از این است.

عرب باغی با اشاره به بازارهای هدف منطقه آزاد ارس، گفت: اینکه صادرکنندگان منطقه آزاد ارس بازارهای ارمنستان، ترکیه و روسیه را در دست بگیرند، باعث افتخار منطقه آزاد ارس است و باید فرهنگ حمایت از صادرات در بین تمام مردم نهادینه شود.

وی ادامه داد: شرکت های مستقر در ارس، قادر به صادرات خدمات و دانش فنی هستند و هم اینک نیز شاهد چند مورد صادرات دانش فنی در ارس هستیم.

عرب باغی با بیان اینکه صادرات یک ارزش در جامعه محسوب می شود و همراه کالا، ارزش های دینی و فرهنگی هر جامعه نیز به کشور هدف صادر می شود ،افزود: تولید صادرات محور، تولیدی است که برای کشور ارزش افزوده ایجاد می کند و قابلیت هایی هم چون نیروی با ارزش انسانی و منابع مختلف نیز می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

وی عنوان کرد: تولید با کیفیت همراه با قیمت رقابتی، رمز اولیه صادرات موفق است و تمام کشورها به محصولات تولیدی در کشور نیاز دارند.

عرب باغی با اشاره به اینکه نگرش دنیا به صادرات تغییر یافته است و صادرکننده های کشور نیز باید این نگاه جدید جهانی را سرلوحه برنامه های آتی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: آغاز صادرات با شرکت در نمایشگاه ها، تسهیل می شود اما باید روش هایی اتخاذ شود که این صادرات به صورت مقطعی نبوده و صادرکنندگان به بازارهای دائمی دست پیدا کنند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید