چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیصعود ارزش بازار بیت‌کوین به رتبه ششم جهانی

صعود ارزش بازار بیت‌کوین به رتبه ششم جهانی

صعود ارزش بازار بیت‌کوین به رتبه ششم جهانی/ با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان کدامند؟

پس از دستیابی بیت‌کوین به قیمت بیش از ۵۰هزار دلار، ارزش بازار این ارز دیجیتالی به یک تریلیون دلار رسید که توانست در رتبه‌بندی باارزش‌ترین شرکت‌های جهان، از شرکت چینی تنسنت پیشی گرفته و رتبه ششم را از آن خود کند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادآنلاین، بر اساس رتبه‌بندی AssetDash، بیت‌کوین با رسیدن به ارزش بازار یک تریلیون دلاری، از شرکت ارائه خدمات اجتماعی چینی تنست با ارزش بازار 917.8میلیارد دلار پیشی گرفته است.

این ارز دیجیتالی مشهور در حال حاضر، در جایگاه ششم لیست برترین شرکت‌های سراسر جهان از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. گفتنی است گوگل که به طور رسمی توسط شرکت مادر خود، آلفابت شناخته می‌شود، با ارزش حدود 1.4تریلیون دلار، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

به گفته یکی از کارشناسان بازار، دستیابی بیت‌کوین به این جایگاه، سبب افزایش ارزش، اعتماد و استفاده از بیت‌کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتالی شده است. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین در سال جاری از قیمت 100هزار دلاری هم فراتر رود و با روندی که در پیش گرفته، این گمان دور از واقعیت نخواهد بود.

قابل ذکر است که بیت‌کوین در ماه اکتبر با رسیدن به ارزش بازار 240میلیارد دلاری، در جایگاه 21 این لیست قرار گرفت. از آن زمان، این ارز دیجیتالی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. در زمان نوشتن این گزارش، بیت‌کوین از نظر ارش بازار، پیش از تنسنت، تسلا و فیس‌بوک قرار دارد.

این رمزارز مشهور، از زمان سقوط به قیمت 3هزار و 600دلاری در مارس 2020 به دلیل آسیب‌های ویروس کرونا، از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. از اواخر نیمه دوم سال 2020، پس از حمایت‌ نهادهای بزرگ، بیت‌کوین روند صعودی چشمگیری را تجربه کرده است.

در نمودار ارائه شده، با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان را مشاهده می‌کنید؛

بیت کوین 1

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید