یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روز صادرات پنیر کاله گروه سولیکو به آمریکا

 صادرات پنیر کاله گروه سولیکو به آمریکا

با توجه به خروج آمریکا از برجام و اتخاذ سیاست‌های تحریمی این کشور علیه ایران، مهدی عزیزی، کاریکاتوری را پیرو صادرات پنیر شرکت کاله به آمریکا منتشر کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، بنابر اعلام شرکت لبنبات کاله طی چند سال گذشته شرکت کاله با صادرات محصولات پنیر به کشور آمریکا، مورد توجه برخی از سیاست‌مداران ایرانی، فعالان اقتصادی و اهالی رسانه قرار گرفته است.

در خبر صادرات پنیر کاله به آمریکا، به نقل از غلامعلی سلیمانی، رییس هیات مدیره گروه صنعتی سولیکو (کاله)، صادرات پنیر کاله به این کشور رسماً از اسفندماه ۹۵ آغاز شده است. این موضوع در شرایط فعلی تا اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفته که چندی پیش حسن روحانی در افتتاحیه رسمی رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸ با کنایه‌ای طنازانه به دونالد ترامپ با نقل قولی از داماد او در سر میز صبحانه، عنوان کرد “پنیری که می‌خوری ایرانی است.”

طی چند سال گذشته مهر تائید سازمان‌های USDA، FDA و گمرک آمریکا و همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی باعث شده تا برای نخستین بار در تاریخ صنایع غذایی، پنیر ایرانی کاله رسماً به بزرگ‌ترین کشور تولید کننده لبنیات دنیا صادر شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید