دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیصاحبان‌بالاترین درآمد،صنعت توریسم جهان

صاحبان‌بالاترین درآمد،صنعت توریسم جهان

مونا مشهدی رجبی:صنعت توریسم یکی از صنایع بسیار مهم و درآمدزا در کشورها است. صنعتی که توسعه آن می‌تواند ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی زیاد در بخش خدماتی در کشور ، میلیاردها دلار پول و سرمایه را نیز وارد کشور کند و به همین دلیل اهمیت زیادی برای کشورهای مختلف دارد.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از شاخص توریسم جهانی، در سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا بیشترین درآمد را از صنعت توریسم کسب کرد. میزان درآمد این کشور از صنعت توریسم برابر با ۲۰۵.۹ میلیارد دلار امریکا بود که نسبت به سال قبل از آن ۰.۳ درصد رشد کرده بود. دومین کشور پردرآمد از صنعت توریسم دردنیا  کشور اسپانیا است که در سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۰.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. درآمد این کشور از صنعت توریسم در یک سال ۶.۹ درصد رشد کرد.تایلند سومین کشور این فهرست است و چین در جایگاه چهارم قرار دارد .

در سال ۲۰۱۶ میلادی درآمد تایلند از صنعت توریسم برابر با ۴۹.۹ میلیارد دلار و درآمد چین ۴۴.۴ میلیارد دلار بود. کشور فرانسه در سال  مورد مطالعه جایگاه پنجم این فهرست را داشت و ۴۲.۵ میلیارد دلار از  صنعت توریسم درآمد کسب کرد. کشورهای ایتالیا، بریتانیا و آلمان در این رده‌بندی جایگاه ششم تا هشتم را داشتند.در میان این هشت کشور درآمد کشورهای فرانسه و چین و بریتانیا از توریسم در سال ۲۰۱۶ کمتر از سال ۲۰۱۵ بوده است ولی دیگر کشورها رشد درآمد صنعت توریسم را شاهد بودند.هنگ کنگ و استرالیا در رده‌بندی کشورهای دارای درآمد بالا از صنعت توریسم جایگاه نهم و دهم را داشتند.

کشورهایی که بالاترین درآمد را از توریسم داشتند
رتبهنام کشوردرآمد از توریسم در سال ۲۰۱۶ (میلیارد دلار)نرخ رشد سالانه درآمد حاصل از توریسم (درصد)
۱امریکا۲۰۵.۹۰.۳+
۲اسپانیا۶۰.۳۶.۹+
۳تایلند۴۹.۹۱۱+
۴چین۴۴.۴۱.۲ـ
۵فرانسه۴۲.۵۵.۳-
۶ایتالیا۴۰.۲۲+
۷بریتانیا۳۹.۶۱۲.۹-
۸آلمان۳۷.۴۱.۴+
۹هنگ کنگ۳۲.۹۹.۱-
۱۰استرالیا۳۲.۴۱۲.۳+
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید