سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیشیوه جدید قیمت گذاری شمش فولاد در بورس

شیوه جدید قیمت گذاری شمش فولاد در بورس

شیوه جدید قیمت گذاری شمش فولاد در بورس

 طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت پایه شمش فولادی در بورس کالا، بر اساس ۷۰ درصد قیمت CIS (کشورهای مستقل همسود) خواهد بود و این قیمت پایه طی روزهای آتی به بورس کالا ابلاغ خواهد شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، علیرضا رزم حسینی در قرارگاه جهش تولید که با محوریت بررسی نظارت بر اجرای شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای محصولات فولادی امروز (سه‌شنبه) برگزار شد؛ ضمن اعلام این پایه قیمتی برای شمش فولاد در بورس کالا، اظهار کرد: این قیمت پایه فردا طی نامه‌ای به بورس بایستی ابلاغ و اعلام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی تمام عیاری قرار داریم، تصریح کرد: تصمیمات برای عبور از این شرایط جنگی نیز باید سریع، قاطعانه و بر اساس مقتضیات زمانی گرفته شود.

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سکاندار این سازمان بر ضرورت اجرای کامل شیوه‌نامه عرضه محصولات فولادی در بورس تاکید کرده و از تمامی دستگاه‌های مرتبط و دستگاه‌های نظارتی خواسته تا در این حوزه اقدامات لازم را با تعامل و هم‌افزایی انجام دهند.

لزوم بازرسی از انبارها

در ادامه رزم‌حسینی از دستگاه‌های نظارتی و بازرسان وزارت صمت خواست تا بازرسی از انبارها را برای جلوگیری از احتکار شمش، میلگرد و دیگر محصولات فولادی در دستور کار قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقدامات لازم را مبذول دارند. ‌

گفتنی است در این جلسه علی آقامحمدی-رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام-، جمعی از معاونان وزارت صمت و نمایندگان نهادهای نظارتی نیز حضور داشتند.

فروش خارج از بورس، عرضه خارج از شبکه است

در حاشیه این جلسه، داریوش اسماعیلی- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت- نیز تصویب قیمت پایه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بر اساس ۷۰ درصد CIS را سبب رسیدن محصولات با قیمت مناسب به دست مردم دانست و گفت: قیمت پایه محصولات فولادی برای عرضه در بورس کالا از ۸۰ درصد بر اساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به ۷۰ درصد برای ابلاغ به بورس اعلام شد.

وی تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه عرضه محصولات فولادی، فروش خارج از بورس کالا، فروش خارج از شبکه محسوب می‌شود و واحدهایی که محصول خود را در بورس عرضه نکنند، با برخوردهای قانونی مواجه خواهند شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت قیمت محصولات فولادی را در زندگی مردم دخیل دانست و گفت: محصولات فولادی بایستی به قیمت مناسب به دست مردم برسد؛ چرا که تاثیر افزایش قیمت آن در مسکن، خودرو و لوازم خانگی نیز تاثرگذار  و قابل مشاهده خواهد بود.

قاچاق محصولات فولادی امکان پذیر نیست

اسماعیلی بر عدم امکان  قاچاق محصولات تاکید کرد و گفت: موضوع قاچاق مجموعه محصولات فولادی از قبیل میلگرد و ورق، شایعاتی برای گران شدن این محصولات در بازار است و امکان‌پذیر نخواهد بود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید