جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیشرکت‌های دانش بنیان و خصوصی حمایت شوند

شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی حمایت شوند

جشنواره ملی بهره‌وری جشنواره ای برای انتخاب و معرفی بهترین عملکردها در زمینه بهره‌وری است که با حمایت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران توسط گروه پارسیان هوشمند یگانه همه ساله درچندین مرحله مختلف برگزار می‌شود. این جشنواره بر آن است تا از طریق برگزاری مسابقه بهره‌وری توجه تمامی بخش‌های اقتصادی کشور را به سمت موضوع بهره‌وری سوق دهد و از این مسیر اهداف برنامه‌های توسعه کشور را عملیاتی کند. مرجع محاسبه شاخص‌های موردنیاز سامانه ملی اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل شاخصهای بهره‌وری است. نخستین دوره جشنواره مزبور در سال ۱۳۸۸ با حضور وزیر بازرگانی وقت دکتر مسعود میرکاظمی و دکتر محمد نهاوندیان ریاست وقت اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید.این جشنواره در اداره کل مالکیت معنوی به ثبت رسیده است و امسال نیز شرکت‌های بهره ور در گروه های مختلف معرفی شده اند.

در پی برگزاری جشنواره ملی بهره وری در دهمین سال و انتخاب شرکت‌های بهره ور ایران در ادامه گفت و گو با مهندس ابراهیم زاده مدیر عامل شرکت شیمیایی نفت گستر را می‌خوانید:

 

 

  • به عنوان پرسش نخست در خصوص ضرورت توجه به موضوع بهره‌­وری در اقتصاد ایران اندکی توضیح دهید و بگویید ضرورت برگزاری رویدادهای ملی چون جشنواره ملی بهره­‌وری از نگاه شما چیست؟
    از آنجا که بهره­ وری ضامن بقا و رشد سازمانهای پیشرو در اقتصاد است بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در دنیای رقابتی اقتصاد امروز به آن توجه ویژه ای دارند. برگزاری رویدادهای ملی در زمینه بهره ­وری کمک به سوق بخشهای مختلف صنایع و سازمانها به سمت بهره ­وری بیشتر می‌­کند. باتوجه به اصول بهره­ وری سیستمی و کیفی نیاز به دستیابی به استانداردهای بروز بین المللی برای شرکتهای فعال ایرانی بیش از پیش احساس می‌­شود و برگزاری جشنواره ­هایی از این دست می‌­تواند کمک شایانی به این امر انجام دهد.
  • روند برگزاری دهمین دوره جشنواره  و انتخاب شرکت شما به عنوان شرکت برتر را چگونه ارزیابی کردید؟
    متاسفانه به دلیل تداخل برنامه­‌های شرکت با جشنواره مذکور امکان شرکت در این مراسم میسر نگردید.
  • دلیل انتخاب شرکت شما به عنوان شرکت برتردر جشنواره ملی بهره­ وری به چه دلیل بود و برای این موضوع چه اقدامی را صورت داده اید؟
    بدلیل تمرکز بر اصول دانش بنیان و تولید محصولات با کیفیت بالا و استانداردهای بروز بین المللی با قیمت تمام شده پایین باتوجه به کمک شایانی که در بخشی از صنعت بالادستی نفت صورت پذیرفت این شرکت جزء شرکتهای برتر در جشنواره ملی بهره­ وری قرار گرفت.
  • برنامه آتی شما برای حفظ بهره ­وری و ارتقای بیشتر شرکت شما در حوزه های دیگر بهره ­وری چیست؟
    ایجاد واحد تحقیق و توسعه با تمرکز بر ورود فناوری­های نوین جهانی و کار بر روی بومی‌­سازی و رسیدن به مرحله تولید صنعتی محصولات مورد استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی هدف اصلی این شرکت برای ارتقاء بیشتر در زمینه بهره­ وری در حوزه­‌های مختلف این صنعت است.
  • توصیه شما به سایر رقبا و شرکت­های فعال در اقتصاد ایران در خصوص ارتقای بهره ­وری و کارایی چیست؟
    ایجاد فضایی با رویکرد مثبت برای هم افزایی و استفاده از توانایی‌­های شرکتها جهت رسیدن به محصولات و خدمات بروز و شرکت در محیط­‌های نوین بین المللی می­‌تواند پیشنهاد مناسبی برای سایر شرکت‌ها باشد.
  • به نظر شما مسئولان برای ارتقای جایگاه بهره ­وری در ایران چه اقداماتی را باید مد نظر داشته باشند؟ نقشاتاق­های بازرگانی در این بخش چیست؟
    بهترین اقدامات در این زمینه از طرف مسئولین صنعت و اتاق­های بازرگانی می­ تواند حمایت از شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای خصوصی فعال در صنعت، در زمینه مالی و بازرگانی باشد تا سرعت حرکت آنها بسوی اهداف تعیین شده توسط آنها را افزایش داده و کمک بسزایی به بهره­ وری و رشد اقتصادی کشور در این زمینه انجام دهد.
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید