چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
خانهیادداشتشاگردتنبلی به نام خودروسازی

شاگردتنبلی به نام خودروسازی

حمیدرضا طهماسبی پور |روزنامه‌نگار
در سالهای تحریم، همیشه یک بهانه برای ضایع کردن حقوق مصرف کننده وجود داشت. همیشه کم کاری‌ها، ناهماهنگی‌ها و بی‌تفاوتی به حقوق مردم با بهانه‌ای به اسم تحریم و نرسیدن برخی قطعات و …پاسخ داده می‌شد.
خودروسازان ایرانی و حتی واردکنندگان بارها و بارها قبل و بعد تحریم، خودوهای پیش‌فروش شده را دیرتر به مردم تحویل دادند، بی‌آنکه زیانی به مردم بپردازند.
حال آنکه از مردم به هر بهانه‌ای وجه اضافه دریافت می‌کنند.
اما حالا با حضور شرکای خارجی، این بهانه‌ها بی‌معنی شده ولی روند تضعییع حقوق مردم ادامه دارد.
نمونه اش ثبت نام پژو۲۰۰۸ و پیش فروش‌های معوق خودروهای خارجی از سوی وارد کنندگان!
حالا کار به جایی رسیده که، حامیان گذشته هم معترض شده‌اند.
نجفی منش ⁠⁣عضو انجمن قطعه‌سازان که بیشتر حامی خودروسازان بوده تا مردم، حالا از ایران‌خودرو بابت تاخیر در تحویل پژو 2008 شاکی است و خواهان دادن جریمه به مردم شده است.
او می‌گوید که مسلما این تاخیرها به دلیل تشدید تحریم‌ها نبوده وبه دلیل ناهماهنگی از سوی مجموعه‌های داخلی اتفاق افتاده است.
این گفته را باید به فال نیک گرفت و از شاگرد تنبل‌های صنعت ایران پرسید که، این بار چه بهانه ای خواهند تراشید و چه رویکردی خواهند داشت.
صنعتی که با حمایت تعرفه‌ای دولت‌های مختلف سرپاست و برای فروش خودروهای گران و کم کیفیت به مردم ایران حامی دائمی دارد آیا می‌خواهد صدای اعتراضی را خریدار شود؟
در نتیجه این رفتار خودروسازان که به پشتوانه حمایت بی‌چون و چرای حکومتی بوده، حتی واردکنندگان انحصاری هم، مشابه این رفتار را با مردم داشته‌اند.
آن هم برای فروش چند برابر قیمت واقعی خودروهای خارجی، به ملتی که همه ساله ۱۴ هزار نفر از عزیزنشان را در تصادف خودروهای کم کیفیت در جاده ها از دست می‌دهند.
بیچاره ما! مردمی که به بهانه حمایت از تولید داخل(بخوانید مونتاژ) ۴دهه گران و بی‌کیفیت خریدیم، اما دولت‌ها از خواب حمایت بی‌سرانجام برنخواستند و ندیدند چه ظلمی بر این ملت روا شد.
با این خودروسازی، وارد کنندگان خودرو هم باید این چنین رفتاری داشته باشند.
این راه پایان ندارد و کسی اخری برایش متصور نیست؛چراکه حمایت از چنین صنعتی اگر برای اقتصاد ملی نفع نداشته، برای جیب خیلی‌ها پول داشته است!

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید