شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزشاخص بورس دوباره دو میلیون واحدی می‌شود؟

شاخص بورس دوباره دو میلیون واحدی می‌شود؟

بورس اولین روز کاری این هفته را صعودی آغاز کرد و با ۲٫۵ درصد رشد شاخص کل تا نیمه کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رشد کرد. سهامداران بازار سرمایه با اشاره به اخبار سیاسی درباره بازگشت امریکا به برجام معتقدند که بورس روزهای صعودی در پیش خواهد داشت.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، اخبار اولین روزهای کاری جو بایدن در کاخ سفید درباره بازگشت به برجام چندان امیدوار کننده نبود و همین موضوع قیمت طلا و سکه را در بازار ایران اندکی صعودی کرد. این اتفاق چشم‌انداز صعود دوباره شاخص کل را به سهامداران بازار سرمایه داده است.

برخی دیگر اما اعتقاد دارند که بازار دوباره و به زودی دو میلیونی شدن شاخص کل را خواهد دید چرا که با صعودی شدن شاخص، تقاضای دوباره برای ورود نقدینگی به بازار شکل می‌گیرد.

در ادامه نظرات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

«بورس اوتقدر ریزش داشته که جا داره تا انتخابات مثبت باشه. البته پولبک‌ها در این شرایط فرصت خریده. هر کسی سهامدار باشه از رشد بورس خوشحال میشه»

« بازار تا دوهفته مثبت مثبت مثبت هست»

«بازار رو به رشده»

«فقط خداکنه یه جوری بشه به اصل پولمون تو بورس برسیم.والا ما باتشویق وترغیب مسئولین تراز اول کشور واردبورس شدیم.برنامه کدبورسی گرفتن و انتخاب کارگزاری هم گفتن برای امور مربوط به سهام عدالتتان الزامی است.بعدار آن هم آقای روحانی تشویق به ورودبورس کرد.وگرنه ماپولمون رو توبانک گذاشته بودیم ماهیانه یه سود۲۰درصدی میگرفتیم.ماکه از بورس هیچ خیری ندیدیم این ضررهنگفت هم کاری به قدیمی وتازه وارد وآموزش دیده وندیده نداره.چون بورس ایران طبیعی وعادی نیس فقط دستوریه»

«دوستان سهامدار تا آخر سال تنها یک ماه و اندی باقی مانده، بورس احتمالا امسال را روی شاخص ۱/۴ میلیون قفل می کند اما در سال جدید، اگر دولت جلوی موانع معاملات مالی و تجاری شرکت های بورسی را بگیرد و رونق به معاملات تجاری برگردد (اهرم اول) و عرضه سهام را متناسب با سوددهی شرکت ها قرار دهد (اهرم دوم)، بورس رشدی پایدار، اساسی و بنیادین خواهد داشت. این رشد به نفع سرمایه داران واقعی خواهد بود که با افق طولانی مدت، وارد بازار سرمایه شده اند.»

«متاسفانه فرصت های خوب خرید از دست رفت. هر چند هنوز هم میشه خرید کرد، اما بازار ظرف روزهای آینده صعود خواهد داشت.»

«اگه بد خواها حرف نزنن شاهد بازار سبز خواهیم بود.»

«خواهشا صعود بورس رو منوط به صعود دلار ندونین…همونطوری که با صعود دلار بورس ریزش عجیب داشت»

«به امید خدا تا ۲میلیون روند صعودی ادامه داره. چون تمام قیمتها تو کف و قیمتها رسیده به قیمت یکسال پیش که دلار ۱۲ تومن بود. بازار از فروشنده ترسو کاملا خالی شده»

«سود خوبی در انتظار ورود کننده های جدیده و از همه طرف بازار حمایت میشه فرش سبز هم جلوی پای رئیس جدید پهن شده در هرصورت متعادل ترین وضعیت بازار کانال ۲ میلیون هست»

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید