جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسکته ناقص بورس /خودرویی‌ها صدرنشین شدند

سکته ناقص بورس /خودرویی‌ها صدرنشین شدند

 امروز شاخص کل بورس در نیم ساعت ابتدایی به کانال 1.1 میلیونی سقوط کرد ولی پس از آن رشد کرد و به کانال 1.2 میلیونی برگشت.

به گزارش رتبه آنلایناز اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل افت کرد اما از سقوط به کانال 1.1 میلیون واحدی نجات یافت.

افت اندک شاخص کل

از ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس روندی نزولی پیدا کرد و در نیم ساعت ابتدایی 20 هزار واحد افت کرد و رقم یک میلیون و 195 هزار واحد را لمس کرد. پس از آن شاخص کل تغییر جهت داد و در پایان معاملات به سطح یک میلیون و 207 هزار واحد رسید تا تنها 7 هزار واحد افت کند و از سقوط به کانال یک میلیون و 100 هزار واحدی نجات پیدا کند.

شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 153 واحد پایین آمد و در رقم 424 هزار و 720 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 79 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 820 واحد رسید.

تدام خروج پول حقیقی

امروز برای چهارمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام هزار و 64 میلیارد تومان بود. این دومین روز پیاپی است که بیش از هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج می‌شود.

بیشترین خروج پول حقیقی را برای دومین روز متوالی شستا داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن بیش از 278 میلیارد تومان بود. پس از شستا، سایپا و ایران خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

امروز در سمت تقاضا، 90 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 10 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 86 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 14 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

افت قیمت 58 درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 186 نماد رشد قیمت داشتند که 132 نماد بورسی و 54 نماد فرابورسی بودند. همچنین 288 نماد کاهش قیمت داشتند که 206 نماد بورسی و 82 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 38 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 58 درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات روز چهارشنبه فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) نمادهای قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند.

گروه سبز بازار

امروز قیمت سهام تمامی شرکت‌های دو گروه سیمانی‌ها و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی افزایش یافت. شستا، وغدیر، وامید، وبانک و وصندوق شرکت‌های بورسی چندرشته‌ای صنعتی هستند که همگی با رشد قیمت همراه بودند. 31 شرکت گروه سیمان، گچ و آهک نیز رشد قیمت داشتند.

آمار معاملات 8 بهمن

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 23 هزار و 679 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌سه‌شنبه 53 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 6 درصد افزایش یافت و به رقم 10 هزار و 670 میلیارد تومان رسید.

رشد تقاضای بازار

در پایان معاملات امروز 123 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 107 بود. همچنین امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 28 درصد افزایش یافت و به رقم  962 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 62 درصد کاهش یافت و  929 میلیارد تومان شد.

عرضه و تقاضای بورس

امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) همانند سه روز گذشته بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 206 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و رافزا (رایان هم افزا)  بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 71 میلیارد تومانی داشت. پس از گدنا، کدما (شرکت معدنی دماوند) و وتوصا (گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی) بیشترین صف فروش را داشتند.

شستا در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز چهارشنبه شستا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 657 میلیارد تومان بود.

پس از شستا، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و شتران رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سایپا و ایران خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

خودرویی‌ها صدرنشین جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، سایپا با تعداد یک میلیارد و 205 میلیون و 433 هزار و 574 سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو تعلق داشت. شپنا و بانک صادرات نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید