پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهtelegramسه سئوال ظریف از سه کشور اروپایی درباره توقف فعالیت های جدید

سه سئوال ظریف از سه کشور اروپایی درباره توقف فعالیت های جدید

وزیر خارجه ایران در واکنش به ابراز نگرانی عمیق سه کشور اروپایی از شروع فرایند تولید اورانیوم فلزی در اصفهان و درخواست توقف فعالیت ها ، سه سئوال مطرح کرد .

به گزارش رتبه انلاین از بورس پرس، محمدجواد ظریف در واکنش به بیانیه سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان مبنی بر ابراز نگرانی عمیق از شروع فرایند تولید اورانیوم فلزی در اصفهان و اعلام نقض برجام در توییتر اعلام کرد : آیا شرکای ما در تروئیکای اروپایی بند ۳۶ برجام و بسیاری از نامه‌های ایران را بر این اساس خوانده اند؟

با کدام منطق مسئولیت متوقف کردن اقدامات اصلاحی ایران پس از گذشت یک سال کامل از خروج آمریکا از برجام – و نقض آن – با ایران است؟ سه کشور اروپایی برای انجام وظایف چه کاری انجام داده است؟

براساس این گزارش، در پی اعلام هفته گذشته ایران مبنی بر تولید اورانیوم فلزی با هدف ارتقا سوخت اتمی در تاسیسات اتمی اصفهان، سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان با صدور بیانیه ایی از این اقدام ابراز نگرانی عمیق کردند و از ایران خواستند این فعالیت ها را بدون هیچ تاخیری متوقف و اقدامات جدید منطبق با برجام را اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است : فرایند تولید اورانیوم فلزی در تسلیحات اتمی کاربرد دارد و هیج استفاده معتبر غیرنظامی ندارد. بنابراین تولید این ماده ، طبق برجام ممنوع است و تولید آن دارای پیامدهای نظامی بالقوه است. همچنین تشدید نقض محدودیت‌های برجام به از دست رفتن فرصت برای احیای این توافق می‌انجامد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید