جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزسهم بالای معاملات طلا از معاملات مردادِ بورس کالا

سهم بالای معاملات طلا از معاملات مردادِ بورس کالا

تعداد ۱۲ میلیون گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بالغ بر ۹ میلیارد ریال در جریان معاملات مردادماه گذشته بورس کالا دادوستد شد که در این زمینه بیشترین حجم و ارزش معاملات به گواهی سپرده سکه طلا رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از خبرگزاری تسنیم، در جریان معاملات مردادماه گذشته معامله گران تعداد 12 میلیون و 60 هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بالغ بر 9 هزار و 884 میلیون ریال دادوستد کردند که این آمار معاملاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد 16 و 158 درصدی همراه بوده است؛ در مردادماه مدال طلای حجم و ارزش معاملات به گواهی سپرده سکه طلا رسید.

این گزارش می‌افزاید: در جریان معاملات ماهی که گذشت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در نماد معاملاتی گواهی سپرده سکه طلای بانک های آینده، رفاه، سامان، صادرات و ملت به ثبت رسید تا سکه طلا در این بازار مدال طلای معاملات ماهانه را کسب کند. به طوری که طی مرداد ماه امسال 8 میلیون و 92 هزار و 300 گواهی سپرده سکه طلای تحویل یک روزه مورد معامله قرار گرفت و ارزش بالغ بر 9 هزار و 338 میلیارد ریال برای آن رقم خورد.

همچنین در این مدت تعداد 3 میلیون و 740 هزار و 877 گواهی سپرده زعفران نگین به ارزشی بیش از 512 میلیارد و 647 میلیون ریال بین بازیگران بازار دست به دست شد تا این دارایی پایه پس از سکه طلا بیشترین حجم و ارزش معاملاتی ماهانه را به ثبت برساند و دوم شود.

معامله گران در دو نماد معاملاتی انبارهای سحرخیز و طلای سرخ تعداد 217 هزار و 880 گواهی سپرده زعفران پوشال را خرید و فروش کردند تا ارزشی بیش از 23 میلیارد و 129 میلیون ریال برای دارایی پایه مذکور ثبت شود. براساس این آمارها، زعفران پوشال به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رده سوم جدول معاملات مرداد ماه قرار گرفت.

آمارها حاکی از آن است که در دوره زمانی مورد بررسی 3619 گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی انبارهای مه ولات و سبز دانه معامله شده و ارزش 6.6 میلیارد ریالی را رقم زده است.

معامله 5320 گواهی سپرده زیره سبز انبارهای دانش، کیمیابذر و مینوبذر نیز ارزشی بیش از 4 میلیارد ریال را به ثبت رساند. معامله 195 گواهی سپرده کشمش تیزابی تاکستان نیز ارزشی نزدیک به 45 میلیون ریال را در پی داشت.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید