دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیسهل‌ترین پروسه پرداخت مالیات در خاورمیانه است

سهل‌ترین پروسه پرداخت مالیات در خاورمیانه است

مالیات یکی از مهمترین منابع درآمدی برای دولتها است به همین دلیل است که انواع مالیات‌ها در دنیا تعریف شده است و تلاش برای تسهیل روند پرداخت مالیات بالا گرفته است .

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از بانک جهانی، متوسط زمانی که در دنیا برای پرداخت مالیات صرف می‌شود برابر با ۲۴۰ ساعت است. در سال ۲۰۱۶  مردم ۹۲ ساعت برای پرداخت انواع مالیات بر مصرف،۸۷ ساعت برای  اظهار و پرداخت مالیات بر کار و ۶۱ ساعت برای پرداخت مالیات بر درآمد شرکت ها زمان صرف می‌کنند. در این سال ۲۴ نوع مالیات از مردم دریافت شده است که این ۲۴ نوع مالیات در سه دسته مالیات بر مصرف و مالیات بر کار و مالیات بر درآمد شرکتها تقسیم می شوند .

طبق این گزارش زمان صرف شده برای پروسه اظهار و پرداخت مالیات در کشورهای امریکای جنوبی بیش از دیگر مناطق دنیا بود. در این منطقه مردم ۵۴۷ ساعت برای پرداخت مالیات  زمان صرف کردند که پرداخت مالیات بر مصرف بیشترین زمان و پرداخت مالیات بر درآمد شرکتها کمترین زمان را نیاز داشت. قاره افریقا در این رده‌بندی جایگاه دوم را دارد و مردم برای پرداخت مالیات ۲۸۵ ساعت زمان صرف کردند.

امریکای جنوبی و افریقا تنها مناطقی از دنیا بودند که زمان  مورد نیاز پرداخت مالیات در آنها بیش از متوسط جهانی بود.

در انتهای این فهرست کشورهای خاورمیانه قرار داشتند و زمان مورد نیاز برای پرداخت مالیات در این منطقه برابر با ۱۵۴ ساعت بود . در این کشورها مالیات بر کار  بیشترین زمان را  به خود اختصاص داد و کمترین زمان صرف پرداخت مالیات بر مصرف شد .

زمان  صرف شده در امریکای شمالی برای پرداخت مالیات برابر با ۱۸۲ ساعت و در اتحادیه اروپا برابر با ۱۶۱ ساعت بود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید