شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسلب اعتماد سهامدار با لغو عرضه دومین ETF دولتی 

سلب اعتماد سهامدار با لغو عرضه دومین ETF دولتی 

سلب اعتماد سهامدار با لغو عرضه دومین ETF دولتی 

مقرر بود عرضه دومین ETF دولتی با عنوان دارا دوم از تاریخ ۱۰ مرداد ماه جاری پذیره نویسی خود را آغاز کند، به نظر برخی کارشناسان، حجم برنامه ریزی که دولت برای‌ای تی اف‌ها داشته، نسبت به فروش مستقیمی که در بازار سرمایه انجام می‌دهد کمتر بوده و این امر نقش مهمی در ایجاد تردید برای انصراف یا ارائه برنامه جدید در انتشار‌ای تی اف‌ها داشته است.
به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، عرضه دارا دوم توسط مسئولان سازمان خصوصی تکذیب شد که به طور قطع تاثیر خود را بر روند بازار سرمایه نشان خواهد داد.
نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه در همین رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: تایید و تکذیب عرضه صندوق‌های دارادوم اصلا برای بازار خوب نبود و باعث سلب اعتماد سهامداران و فعالان بازار سرمایه که چشم بر این نوع اطلاعات و اخبار دارند شد. این امر بی سلیقگی و ضربه زدن به اعتماد سرمایه گذار بود.
آمادگی فروش در دل بازار
وی نوسانات بازار امروز را متاثر از این اتفاق عنوان و اظهار کرد: علاوه برحواشی مرتبط با اخبار صندوق‌های ETF، یک خواست درونی و آمادگی برای فروش نیز در دل بازار به چشم می‌خورد چرا که طی چند روز اخیر بازار مثبت بوده و برخی تصمیم به خروج از بازار سهام گرفتند، اما به طور کلی بازار متعادل و در روند اصلاح است.
دلار نیما باید معیار بازار قرار گیرد
این کارشناس بازار سرمایه به افت دلار نیز اشاره کرد و گفت: برخی افراد افت دلار طی چند روز اخیر را دلیل فروش و افت بازار امروز می‌دانند، اما لازم به ذکر است این امر مصداق ندارد چرا که دلار نیما امروز و دیروز ثابت بوده و طی روز‌هایی که دلار بازار آزاد دچار تلاطم شده، دلار نیما مصون مانده است بنابراین باید مبنای بازار سرمایه در تمامی محاسبات “دلار نیما” قرار گیرد.
گفتنی است ،عرضه دارایکم با مشکلات زیرساختی همراه بود و برای عرضه‌های بعدی نیاز به فکری جامع‌تر و زیرساختی قوی‌تر برای اقتصاد احساس می‌شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید