شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسبزپوشی بازارهای جهانی

سبزپوشی بازارهای جهانی

بایدن جان

بازارهای جهانی در معاملات امروز با روند افزایشی همراه شدند در حالی که به نظر می رسد جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در حال انتخاب اعضای دولت خود است و ترامپ نیز مراحل تغییر دولت را پذیرفته است.

به گزارش رتبه آنلاین از بازار سرمایه(سنا)، در حالی که خبرهای امیدوارکننده نسبت به انتشار واکسن کرونا از دانشگاه آکسفورد و شرکت دارویی فایزر به گوش می رسد، از سمت دیگر، در اوضاع سیاسی آمریکا نیز تحولات عمیقی در حال شکل گیری است.

بر اساس این گزارش، جو بایدن تصمیم دارد تا دوباره جانت یلن را به سمت وزیر امور دارایی انتخاب کند و از طرفی به نظر می رسد تونی بیلینکن به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شود و جان کری نیز دارای یک سمت در این کابینه باشد.

این در حالی است که، ترامپ در تازه ترین توئیتر خود از انتقال رسمی قدرت برای روی کار آمدن جو بایدن استقبال کرد.

به این ترتیب، در بازارهای اروپا و آسیا، روند شاخص ها در مدار مثبت به ثبت رسید و شاخص یورواستاکس و فوتسی لندن به ترتیب با رشد ۰.۵ و ۰.۴ درصدی معاملات را ادامه دادند.

در بازارهای آمریکا نیز، پس از اعلام انتخاب جانت یلن، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا، به عنوان وزیر امور دارایی آینده، شاخص ها با روند مثبت همراه شدند.

در این بازار، شاخص اس اند پی رشد ۰.۷ درصدی داشت و نزدک نیز ۰.۵ درصد مثبت شد در حالی که شاخص داوجونز با افزایش ۰.۴ درصدی معاملات را ادامه داد .

در بازار آسیا نیز، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۱ درصدی رو به رو شد و اس اند پی استرالیا نیز ۱.۲ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن با افزایش ۲.۴ درصدی همراه شد و بیشترین میزان رشد را در یک جلسه معاملاتی نسبت به سال ۱۹۹۱ میلادی از آن خود کرد.

در این بین، شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ نیز ۰.۰۳ درصد رشد کرد و بلوچیپ چین نیز ۰.۸ درصد منفی شد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید