جمعه 31 فروردین 1403
خانهبازار پولی مالیسازمان بورس تاسیس نوع جدید شرکت ها را تصویب کرد / اقدامات...

سازمان بورس تاسیس نوع جدید شرکت ها را تصویب کرد / اقدامات وزارت صنعت

معاون وزیر صنعت با توجه به تصویب دستورالعمل تاسیس شرکت سهامی عام پروژه در هیات مدیره سازمان بورس گفت: گام مثبتی در جهت هدایت سرمایه های مردمی به سمت تولید رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری رتبه آنلاین و به نقل از بورس پرس، سعید زرندی از تصویب دستورالعمل تاسیس شرکت سهامی عام پروژه در هیات مدیره سازمان بورس با تعامل وزارت اقتصاد و سازمان خبر داد و گفت: با توجه به روند تشکیل سرمایه طی دهه 90، موضوع تقویت جریان سرمایه گذاری در پروژه‌های ملی و بزرگ از برنامه‌های مهم وزارت صنعت بوده که یکی از ابزارهای مهم تامین مالی این پروژه‌ها پذیره نویسی مردمی است.

وی افزود: شرکت پروژه‌ها پس از اخذ موافقت سازمان بورس نسبت به جمع آوری منابع مالی از طریق پذیره نویسی عمومی و انجام پروژه اقدام می‌کنند که این مهم ضمن تقویت روند سرمایه گذاری، امکان تضمین رشد اقتصادی و اشتغالزایی در سنوات آتی را نیز فراهم خواهد آورد.

زرندی ادامه داد: همزمان با طی مراحل تصویب موضوع در سازمان بورس، در وزارت صنعت اقدامات لازم جهت تعریف پرو‌ژه‌ها و تشکیل هیات موسس در سه ماه اخیر انجام شده و در حال حاضر پروژ‌ه‌ هایی در زنجیره سیلیکون متال، پوشاک، صنایع غذایی، خودرو و قطعات وابسته، صنایع معدنی و … تعریف و در حال طی مراحل لازم برای اخذ موافقت سازمان بورس برای تاسیس شرکت سهامی عام پروژه قرار دارند. انتخاب پروژه‌ها به نحوی بوده که با اجرای آنها و رسیدن به مرحله بهره برداری، آثار قابل توجهی در تکمیل زنجیره های تولید و تقویت ارزش افزوده پدیدار شود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید