سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیزیان ۸۴ میلیارد دلاری اقتصاد جهانی از تروریسم

زیان ۸۴ میلیارد دلاری اقتصاد جهانی از تروریسم

حملات تروریستی هر ساله هزینه زیادی به اقتصاد دنیا تحمیل می‌کند و باعث از بین رفتن انسانهای زیادی می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از تحلیل‌ها  از تروریسم به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و سیاسی دنیای امروز نام برده می‌شود.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از شاخص تروریسم جهانی، در سال ۲۰۱۶ میلادی برای دومین سال پیاپی ما شاهد افت  هزینه‌های اقتصادی تروریسم در دنیا بودیم. در این سال هزینه تروریسم در دنیا ۷ درصد تنزل پیدا کرد. با این وجود اقتصاد دنیا در نتیجه حملات تروریستی زیانی بالغ بر ۸۴ میلیارد دلار امریکا را متحمل شد.

طبق این گزارش بعد از حمله تروریستی یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی ما شاهد نوسان در هزینه‌های اقتصادی تحمیل شده در نتیجه تروریسم به اقتصاد دنیا بودیم. اما این روند نوسانی تا آنجا ادامه پیدا کرد که در سال ۲۰۰۷ میلادی به دلیل از بین رفتن سطح ایمنی در کشور عراق و افزایش فعالیت‌های تروریستی در این کشور، هزینه اقتصادی تروریسم به اوج خود رسید.

از طرف دیگر ایجاد گروهک تروریستی داعش در دنیا هم باعث شد تا سطح فعالیتهای تروریستی در جهان رشد کند .آمار نشان می دهد در سال ۲۰۱۳ میلادی ما شاهد اوج‌گیری دوباره هزینه تروریسم در اقتصاد دنیا  و رسیدن آن به مرز ۱۰۴ میلیارد دلا ر بودیم. طبق گزارش شاخص تروریسم جهانی ، کشورهایی که درگیر  جنگ یا درگیری های داخلی هستند بیش از دیگر کشورها می‌توانند حملات تروریستی را تجربه کنند و هزینه اقتصادی تحمیل شده به آنها بیشتر از دیگر کشورها است. اغلب این کشورها در خاورمیانه و شمال افریقا  واقع شده‌اند  که در راس آنها عراق و در جایگاه دوم کشور افغانستان است. در سال قبل  تروریسم هزینه‌ای معادل ۲۴ درصد تولید ناخالص داخلی عراق و ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی افغانستان به این  کشورها تحمیل ک

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید